Facebook testeaza o functie prin care cei care cei care vor sa trimita mesaje directe in afara listei de prieteni sunt taxati cu un dolar/mesaj

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 21 decembrie 2012, 14:37 Economie | IT


Facebook a demarat in SUA un test prin care un numar limitat de utilizatori vor trebui sa plateasca un dolar daca vor sa dea mesaj  catre useri care nu sunt in lista lor de prieteni. Mai precis, acum daca trimiti un mesaj pe Facebook unei persoane pe care nu o ai in lista, acea persoana il va primi intr-un fisier secundar "Others", insa platind acel dolar, mesajul ajunge direct in Inbox, fiind mult mai vizibil, scrie Financial Times.

Facebook spune, in anuntul legat de acest test, ca punand pretul de un dolar pe mesajul trimis unui strain "va testa utilitatea semnalelor economice pentru a determina pertinenta"

Sistemul de mesaje era deja gandit sa elimine pe cat posibil spam-ul si, desi mesajele trimise intre prieteni ajung in Inbox, cele trimise cattre oameni straini ajung in folderul secundar Others pe care multi nu il deschid, tocmai pentru ca userii sa nu fie deranjati de mesajele nedorite. Acum, cu micul test din SUA, cei care platesc un dolar pot fi siguri ca emsajul trimis unor oameni pe care nu ii au in liste va ajunge exact in Inbox, avand nivel de vizibilitate similar cu cele venite de la prieteni.

Pentru ca cei dispusi sa plateasca aceasta taxa sa nu abuzeze, fiecare user va putea primi saptamanal maxim un mesaj de acest gen.

Facebook are o serie de reguli si o serie de algoritmi sofisticati ganditi sa limiteze la maxim numarul de mesaje spam pe care un user al retelei le va primi. Unde algoritmii si regulile nu mai pot fi eficiente intervine acest nou sistem platit, iar un exemplu de oameni care l-ar putea utiliza sunt cei care vor sa scrie unui om pe care l-au auzit la o conferinta sau cei care vor sa obtina informatii despre un posibil loc de munca.

De mai mult timp circula zvonul cum ca, pana la urma, Facebook va ajunge sa fie un serviciu platit fiindca reteaua sociala are peste un miliard de useri, insa veniturile ar putea fi mult mai consistente. Compania a negat de mai multe ori acest lucru si subliniaza ca, la fel ca in alte cazuri, si acum este vorba doar despre un experiment iar in destule cazuri acestea nu au fost un succes si au fost abandonate.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





1878 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by