​Twitter si American Express testeaza in SUA un serviciu de tipul “pay-by-tweet” prin care detinatorii de carduri Amex care se inscriu in program pot cumpara anumite produse prin simpla trimitere a unui mesaj pe Twitter, scrie Financial Times. In prezent doar 16 companii sunt inscrise in program, dar daca va avea succes el va fi extins si poate aduce venituri si pentru Twitter, scrie WSJ.

Practic mecanismele de plati ale American Express sunt integrate in Twitter, iar un "tweet" va fi o tranzactie, userii retelei putand cumpara produse fara a parasi site-ul Twitter.

Pentru a putea accesa aplicatia de plati electronice de pe Twitter, userii trebuie sa-si sincronizeze conturile de Twitter si de Amex si pot apoi accepta oferte de la un numar de comercianti trimitand un mesaj pe Twitter care sa contina un "hashtag" inclus in mesajul din oferta.

Tranzactia poate fi finalizata numai dupa ce utilizatorii dau o confirmare si la un mesaj venit de la Amex, urmand ca urmatorul pas sa fie facut de compania de plati care va trimite detaliile catre comercianti, tranzactia fiind apoi parafata.

Pe retelele sociale e-commerce-ul a progresat greu, iar retailerii care au incercat sa profite de prezenta pe aceste retele, pentru a stimula tranzactiile, nu au obtinut rezultate multumitoare. Totusi, cu aceasta noua aplicatie companiile vor putea sa-si faca o idee mai clara despre cat de populare sunt produsele lor pe Twitter.

Printre produsele ce pot fi cumparate in acest program se numara tablete Kindle Fire de la Amazon sau bijuterii Donna Karan.

Twitter nu primeste in prezent cota parte din tranzactiile Amex, iar compania de plati spune ca nu va impartasi cu cei de la Twitter informatii despre conturile Amex, astfel ca riscul unor fraude este eliminat. Totul vine in contextul in care Twitter a fost foarte recent victima unui atac cibernetic care a afectat 250.000 de conturi.