​Facebook a anuntat o schimbare majora a news feed-ului, fluxul de noutati legat de ce posteaza prietenii pe cea mai mare retea de socializare. Cei de la Facebook spun ca news feed-ul va fi acum mai clar, fotografiile vor fi mai mari, gradul de personalizare va creste, insa si reclamele vor putea fi mai mari ca dimensiuni si mai greu de trecut cu vederea. Noul flux de stiri nu este activ pentru toti userii in acest moment, insa treptat se va intampla si asta.

HotNews.roFoto: Hotnews

Mark Zuckerberg a prezentat noul news feed si spune ca s-a schimbat mult continutul postat de useri pe retea, astfel ca pozele au ajuns sa reprezinte jumatate din tot ce se posteaza, fata de doar un sfert in 2011. Tocmai de aceea, spune el, era nevoie de o schimbare care sa reflecte clar aceste modificari in comportamentul userilor, astfel incat noul news feed sa devina un "cel mai bun ziar personalizat", cu un continut variat si atragator.

Ce se schimba? De la formatul pe trei coloane, se trece la unul cu doua, iar postarile propriu-zise vor avea spatiu dedicat mai mare. Pozele si video-urile postate vor fi astfel mult mai vizibile, in detrimentul textului sau a simplelor link-uri.

O alta schimbare majora este faptul ca in partea stanga apare o bara pop-up neagra, pe ea fiind bookmark-uri, link-uri la profilurile unor prieteni, aplicatiile de chat si calendar, dar si ticker-ul de live update.

O noutate interesanta tine de faptul ca feed-ul poate fi personalizat astfel incat sa poata fi vazute doar fotografii postate de prieteni sau doar lucruri legate de muzica, fie ca e vorba de clip-uri postate sau de update-uri ale formatiilor la care user-ul a dat like.

Cei de la Facebook spun ca acum site-ul va fi similar ca design si pe PC, tableta si smartphone, astfel ca vorbim de o standardizare. Advertiserii vor putea si ei sa profite de faptul ca pozele ocupa acum mai mult spatiu si deci si reclamele vor fi mai vizibile. Pe de alta parte, userii s-ar putea sa nu fie prea fericiti de acest lucru, insa pentru Facebook veniturile de publicitate sunt cruciale.

Analisti din piata spun ca news feed-ul avea nevoie de o schimbare fiindca devenise demodat si alte retele sociale si-au mai modernizat designul, astfel ca si Facebook trebuia sa tina pasul.