​Google a anuntat ca site-ul de streaming video YouTube a ajuns sa aiba peste un miliard de utilizatori unici/zi, site-ul atingand un prag pe care si Facebook l-a atins in octombrie 2012. Google a investit masiv in infrastructura in ultimul timp pentru a face fata traficului, pentru ca filmuletele sa se incarce mai repede si pentru ca tot mai multi sa fie incurajati sa posteze continut HD, scrie Financial Times.

YoutubeFoto: YouTube

Userii din toata lumea pun in fiecare minut un total de 72 de ore de video pe YouTube si nu e de mirare ca Google a fost nevoita sa investeasca masiv in servere. In plus, un sfert din traficul total e realizat pe dispozitive mobile, iar Google a investit in servere pozitionate in locuri cat mai diverse, in ideea ca serverul sa fie cat mai aproape de locul de unde user-ul vizualizeaza clipul.

YouTube s-a lansat in februarie 2005 si a fost preluat de Google in octombrie 2006 pentru 1,65 miliarde dolari. La acel moment, site-ul avea 67 de angajati iar numarul de vizitatori era de 30 de ori mai mic decat acum : 34 milioane/zi.

Acum, YouTube testeaza si diverse moduri de a face bani din continut, iar presiunea este tot mai mare fiindca traficul creste cu cat apar tot mai multe terminale mai avansate si abonamente de date ce permit userilor sa vada clipuri mari.

Totusi, Google trebuie sa schimbe lucrurile din mers "E ca si cand ai schimba motoarele unui avion in timpul zborului", explica un angajat al YouTube, pentru Financial Times.