Retailerul Flanco are in prezent 78 de magazine, vrea sa deschida anul acesta cinci puncte de vanzare noi si sa renoveze alte 20, bugetul fiind de doua milioane euro, a spus la o conferinta de presa Violeta Luca, CEO al companiei. Cifra de afaceri a fost de 137 milioane euro anul trecut, iar numarul de angajati a ajuns la 900, pentru anul in curs estimarea fiind ca afacerile sa creasca spre 157 milioane euro, iar angajatii, spre 1.000.

Flanco, al doilea retailer electro-IT ca marime, a intrat in insolventa in 2009, s-a restructurat pana in 2011, iar de atunci este pe crestere, anul trecut a deschis opt magazine si a renovat alte sase, bugetul fiind de 2,5 milioane euro pentru aceste activitati, a spus sefa companiei, Violeta Luca.

Flanco, detinuta in totalitate de omul de afaceri Iulian Stanciu care este si sef al eMAG, a ajuns la 78 de magazine, din care 84% sunt in galerii comerciale, iar restul, stradale. Compania are noua nmagazine in Bucuresti si anul trecut a inchis un magazin mic neprofitabil din Capitala, dar si unul dintr-un mall aradean care s-a desfiintat. La finalul acestei luni se inchide si magazinul de Sinaia fiindca intreg centrul comercial de acolo se desfiinteaza.

Flanco a angajat anul trecut 100 de oameni, ajungand la 900, iar cifra de afaceri a urcat in 2012 cu 25%, spre 137 milioane euro, compania estimand ca are o cota de piata de 13%. Compania spune ca cel mai mult au crescut vanzarile de produse IT, 29%, nivelul vanzarilor/mp a fost de 3.200 euro in 2012, iar daca vorbim de vanzarile/angajat raportul indica 185.000 euro.

Violeta Luca spune ca sunt semnate contractele pentru doua magazine noi ce vor fi deschise in 2013 si sunt in curs de finalizare proiectele pentru alte trei magazine. Daca toate se vor concretiza, numarul total de angajati va creste cu aproximativ 100. Bugetul de investitii este de doua milioane euro, estimarile privind profitul operational pentru 2013 indica 4,5 milioane euro, crestere consistenta fata de cele 2,5 milioane euro de anul trecut. Compania vrea in acest buget sa remodeleze 20 de magazine, in afara de deschiderile noi.

Ca si directii legate de noi produse, sefa Flanco spune ca vrea sa introduca PC-uri "all-in one", sa diversifice gama de casti audio si sa diminueze in magazine prezenta unor categorii precum ceasuri electronice sau radiouri de tip de vechi.

Anul trecut cele mai mari vanzari au fost realizate de magazinul din mall-ul Sun Plaza din Berceni, insa in mall-uri mai vechi au fost si magazine Flanco care anul trecut au incheiat pe minus din cauza faptului ca in unele cazuri chiria a fost foarte mare, depasind 10% din cifra de afaceri a acelui magazin. In aceste cazuri se renegociaza cu proprietarii mall-urilor, pentru a se ajunge la nivele mai reduse, spre 5% din cifra de afaceri.