Microsoft a anuntat ca update-ul cu nume de cod Blue care va aduce schimbari noului Windows 8 urmeaza a fi prezentat publicului la conferinta anuala a dezvoltatorilor, la final de iunie. Compania spune ca Windows 8 reprezinta o "schimbare ambitioasa" ale carei efecte se vad in numarul mare de device-uri lansate si in cresterea numarului de aplicatii. Reactia vine ca raspuns la criticile dure din ultimele zile cand presa a scris ca Windows 8 este un esec si ca update-ul este un pas inapoi. Si strategia de comunicare Microsoft a fost intens criticata.

Windows 8 s-a lansat in octombrie 2012 cu o interfata foarte diferita adaptata dispozitivelor cu ecran tactil, Microsoft spunand ca este cel mai radical Windows de pana acum, dar si cel mai bun si mai modern.

Problema este ca multi useri nu au fost placut surprinsi de noua interfata in care butonul Start a disparut si in care si ecranul de pornire era mult schimbat. Cifrele companiei de cercetare StatCounter arata ca Windows 8 nu are nici 5% din piata mondiala dominata de Windows 7 (cu 54%) si Windows XP (22%). In Romania, Windows 8 are sub 3%, iar Windows 7, peste jumatate din piata.

Mai multe publicatii, printre care si Financial Times, au criticat dur Windows 8 si au subliniat ca, din cauza ratei de adoptie mici, compania se vede nevoita sa revina si sa elimine printr-un update major o parte din schimbarile pe care clienti le-au considerat mult prea radicale.

Microsoft s-a aratat dezamagita ca Financial Times nu ar fi reflectat intr-un mod corect discutiile cu reprezentantii companiei si ca ar fi omis sa scrie si despre numeroasele aspecte pozitive.

Microsoft a venit cu un comunicat in care apara Windows 8 care este descris ca fiind "o schimbare ambitioasa"

"Recent am depasit cifra de 100 de milioane de licente Windows 8 vandute la nivel global, cifra care include atat licente Windows pre-instalate, cat si upgrade-uri. In acelasi timp, am vazut un numar din ce in ce mai mare de device-uri certificate Windows 8 si Windows RT. In prezent, avem peste 2400 device-uri lansate la nivel global, multe dintre acestea fiind dispozitive touch", se mentioneaza in comunicatul companiei.

In plus, compania confirma ca luna viitoare va fi prezentat un update care reprezinta un raspuns la feedback-ul userilor si care "va oferi mai multe optiuni pentru companii si consumatorii finali deopotriva". Totusi, nu sunt date niciun fel de detalii despre ce va contine update-ul.

"Intr-un interviu recent, Julie Larson-Green, Corporate Vice President for Windows, Microsoft Corp, a detaliat abordarea Microsoft de a pregati sistemul de operare Windows pentru o lume in care mobilitatea este in prim plan. Continuam sa ascultam feedback-ul clientilor nostri si continuam sa imbunatatim experienta acestora cu tehnologia noastra. In acest sens, pregatim un update in acest an, cunoscut sub numele de cod ¬Windows Blue¬. Mai mult, Julie a anuntat ca primul preview public al Windows Blue va avea loc la conferinta anuala BUILD, la sfarsitul lunii iunie.

Windows Blue avanseaza inovatiile aduse de Windows 8 pe o gama variata de dispozitive de toate marimile, variind la nivel de display, baterie si performanta. Mai mult, creeaza noi oportunitati pentru ecosistemul Microsoft. Va oferi mai multe optiuni pentru companii si consumatorii finali deopotriva. Nu in ultimul rand, update-ul Windows Blue este o oportunitate pentru Microsoft de a raspunde feedback-ului utilizatorilor", se mai precizeaza in comunicatul Microsoft.

Totusi, lucrurile sunt departe de a fi clarificate, asa cum noteaza si publicatia Computerworld, intr-un articol cu titlul "Comunicarea pe tema Windows s-a dovedit un esec". Publicatia citeaza analisti care spun ca Microsoft a ales sa fie secretoasa in genul celor de la Apple, in loc sa fie deschisa si comunicativa in legatura cu noul Windows si ecosistemul sau.

Publicatia mai scrie ca Microsoft a ales o strategie groaznica de comunicare fiindca Windows are o audienta masiva la care secretomania nu este deloc apreciata, increderea utilizatorilor fiind castigata si mentinuta doar prin deschidere.