Yahoo! a anuntat oficial luni ca a ajuns la o intelegere pentru a cumpara cu 1,1 miliarde dolari reteaua de micro-blogging Tumblr care este vizitata lunar de 300 milioane de "unici". "Promitem sa nu o dam in bara", spun cei de la Yahoo! care admit ca sunt diferente mari intre Yahoo! si Tumblr, dar si multe segmente in care se completeaza foarte bine..

Despre tranzactie s-a scris pe surse duminica, iar Yahoo! confirma luni ca se va intampla, suma va fi de 1,1 miliarde dolari, intreg procesul ar trebui sa se incheie in al doilea semestru, iar mare parte din suma va fi platita cash.

Tumblr, platforma care combina micro-blogging-ul cu retelele sociale, are 300 de milioane de vizitatori unici/luna si in fiecare secunda sunt 900 de postari. Totusi, Tumblr a crescut mult anii tercuti, insa rata de crestere a incetinit foarte mult si site-ul a avut probleme cu monetizarea continutului si are venituri mici din publicitate.

Tumblr a fost fondata in 2007 la New York de David Karp si acum are 175 de angajati. Cei de la Yahoo! spun ca achizitia Tumblr va creste cu 50% audienta pe Yahoo!, la peste un miliard de utilizatori/luna, iar traficul ar trebui sa urce cu 20%.

"La multe niveluri, Tumblr si Yahoo! nu ar putea fi mai diferite, dar in acelasi timp, nici nu ar putea fi mai complementare. Yahoo!! este prima retea media de pe internet, iar Tumblr este reteaua media care creste cu cea mai mare frenezie", a spus intr-un comunicat, Marissa Mayer, CEO al Yahoo!.

Yahoo! este atrasa de faptul ca Tumblr are un public tanar care ar putea creste audienta serviciilor de e-mail si cautare online ale Yahoo! Ramane de vazut cum va reusi cumparatorul sa scoata bani din Tumblr, fara a-i supara userii cu prea multe reclame.