​Magazinul online eMAG va introduce in urmatoarele luni in oferta hainele pentru copii, parfumurile, dar si mancarea pentru animale, iar mai tarziu vor urma si anvelopele, a spus la o conferinta de presa, Iulian Stanciu, seful companiei. Cum vrea eMAG sa ajunga la afaceri de un miliard de euro/an si ce schimbari radicale se vor petrece puteti afla din articol.

In depozitul eMAG de langa BucurestiFoto: Hotnews

Marea tinta: afaceri de un miliard de euro anual

eMAG are 600 de angajati, cifra de afaceri a crescut la 165 milioane euro in 2012, fata de 147 milioane euro in 2011, iar tinta pentru anul in curs este de circa 200 milioane euro.

eMAG are 600 de angajati

eMAG are 600 de angajati

Foto: Hotnews

Pe termen mediu insa, eMAG vrea sa ajunga la afaceri de un miliard euro/an, insa pentru asta, in business-ul companiei trebuie sa se petreaca schimbari radicale, mai ales pe partea adaugarii de categorii "Am vorbit putin mai devreme de fashion, este o piata de 4 miliarde euro si daca, sa zicem in cinci ani avem undeva pe la 10%, inseamna 400 milioane euro. Piata de anvelope si piese auto este mai mult de 500 millioane euro, piata de parfumuri si cosmentice este de un miliard de euro, cea a mancarii, de 15 miliarde euro, sunt piete foarte mari si extinderea aceasta pe orizontala ne va duce la aceste cifre", explica Iulian Stanciu.

El adauga ca afacerile vor avansa si datorita cresterii cotei eMAG pe segmentul electro-IT, dar si pe fondul planurilor de extindere internationala care includ cateva tari din regiune.

Intrebat daca va fi o crestere puternica si pe partea de magazine fizice, in mall-uri spre exemplu, seful eMAG a spus ca este posibil. "Studiem si posibilitatea asta legata de o prezenta fizica mai serioasa si mai puternica si adaptata si la noile categorii pe care le vindem".

eMAg vrea sa mai deschida in acest an cateva showroom-uri noi, investitia pentru fiecare este de sub 100.000 de euro, insa investitiile totale au fost de 5,5 milioane euro anul trecut, dorinta fiind ca cifra sa fie depasita in acest an.

Diversificarea continua. Cateva categorii vin imediat, anvelopele ajung pana la final de an, hainele sunt o provocare

eMAG a adaugat in ultimii trei ani noi categorii de produse in oferta, iar diversificarea devine tot mai rapida, in urmatoarele trei luni urmand sa fie adaugate hainute pentru copii, parfumuri si cosmetice, dar si mancare pentru animale de companie si diverse accesorii pentru ele. Iulian Stanciu spune ca pana spre final de an ar trebui adaugate si anvelopele auto, iar apoi se are in vedere si categoria hainelor pentru adulti, insa vorbim de un segment special.

"Diversificarea de produse este foarte mare, logistica necesita specializari, trebuie facute modificari in site la parametrii produselor, trebuie sa trecem acolo culoarea, dimensiunea si multe alte lucruri. E putin mai diferit, piata este insa foarte interesanta, sunt lucruri specifice, rata de retur este mult mai mare, logistica e complicata, poate convingem curierul sa stea cu clientul pana probeaza sau poate trimitem doua perechi de pantofi, un numar mai mare unul mai mic. Sunt variante la care ne gandim", mai spune seful eMAG, despre ideea de a introduce si hainele in oferta.

O schimbare foarte importanta se va petrece in iulie pe site cand, la multe categorii de produse vor fi permisi mai multi vendori care sa vanda, la preturi diferite aceleasi produse, astfel incat se va crea concurenta in interiorul eMAG, iar preturile ar trebui sa scada per total.

Cateva cifre interesante

In 2012, eMAG a realizat intr-o singura zi, celebra Black Friday, aproape 10% din cifra totala de afaceri, iar atunci au fost 20.000 de comenzi, mai mult decat dublu fata de o zi obisnuita. Pe site sunt acum 180.000 de produse, iar cel mai scump produs comandat de o persoana fizica in 2012 a fost un plotter Epson de 18.000 de euro. Cele mai indepartate comenzi au fost onorate in comuna Beba veche din Vestul tarii, la 622 km de Bucuresti, iar cea mai grea comanda de livrat a fost la Mila 23 (un frigider si o combina frigorifica).

Un nou depozit, de aproape zece ori mai mare

In depozitul eMAG sunt produse de 15 mil. euro

In depozitul eMAG sunt produse de 15 mil. euro

Foto: Hotnews

In depozitul central al eMAG de langa Bucuresti lucreaza cam 130 de oameni, sunt onorate zilnic cam 6.000 de comenzi si marfa din stoc valoreaza cam 15 milioane euro. Suprafata de depozitare este de 13.000 mp, insa compania vrea sa faca un nou depozit care sa fie gata cam in doi ani si sa fie mult mai mare, undeva pe la 100.000 mp.

Piata totala, cat cheltuiesc romanii

Conform estimarilor eMAG combinate cu date Gfk, piata totala electro IT a fost de 1,25 miliarde euro in 2012 si va urca spre 1,3 mld euro anul acesta, departe de 2008 cand a fost de 2 mld euro. Interesant e ca, la canalele de vanzare, retailul a reprezentat 20%, in timp ce magazinele fizice au reprezentat 55%. Cat cheltuiesc in medie romani pe produse electro IT? Media anuala este de 66 euro/locuitor, in Bulgaria este de 86 euro, in Cehia 234 euro si in Germania 630 euro.

Un studiu intern facut de eMAG in randul a 2.500 de clienti arata ca 47% dintre acestia se informeaza si iau decizia de cumparare online, iar 53% fac asta in magazinele fizice. Totusi, dintre cei care se informeaza online, 63% se duc si isi cumpara efectiv produsul din magazinele fizice si doar 37% si-l iau online.