Canon Inc. grup japonez cunoscut mai ales pentru aparatele sale foto, isi schimba strategia de business, concentrandu-se tot mai mult pe serviciile cu abonament. pe serviciile de continut online si pe cele de consultanta, scrie Financial Times. In conditiile in care smartphone-urile au camere foto tot ma bune, Canon a trebuit sa gaseasca alternative pentru a-si diversifica sursele de venit.

Canon a avut vanzari de peste 7 mld euro in 2012Foto: Hotnews

Veniturile si profitul Canon au scazut in 2012, iar gigantul nipon cauta sa compenseze ce a pierdut, extinzandu-se pe noi teritorii, mai ales pe partea de servicii de consultanta si diverse tipuri de servicii pe baza de abonament, compania ajungand sa concureze cu mari jucatori din consultanta, cum ar fi Accenture si Capgemini.

Miscarea a necesitat si schimbari organizationale majore, compania dand celor cinci mari sedii regionale din lume libertatea de a adapta serviciile in functie de cererile din regiunile respective, descentralizare ce nu a avut precedent la Canon care lua in Japonia decizii pentru toate regunile.

Compania spune insa ca schimbarea era necesara fiindca serviciile trebuie neaparat adaptate in functie de locul unde sunt vandute.

In plus, Canon, renumita pentru aparatele foto vandute, a trebuit sa se adapteze asaltului smartphone-urilor, astfel ca a crescut numarul de camere foto ce pot accesa internetul si retelele sociale, astfel incat aceste terminale sa aiba functionalitati cat mai apropiate de un smartphone, dar sa aiba marele avantaj legat de calitatea mai buna a pozelor si a caracteristicilor foto.

Canon produce camere foto, video, copiatoare, imprimante si echipament medical, iar sediul este in orasul Ota, Japonia. Canon a vandut de 7,4 miliarde euro anul trecut, iar profitul net a fost de 477 milioane euro.