Facebook a anuntat rezultate financiare peste asteptari in trimestrul al doilea cand veniturile au crescut cu 53%, iar ponderea publicitatii pe dispozitive mobile a crescut consistent in venituri. Pe Facebook intra lunar 1,15 miliarde de oameni, iar din ei, 700 de milioane intra zilnic. Rezultatele foarte bune au dus la o crestere de 18% a valorii actiunilor, iar reprezentantii companiei spun ca in medie lumea petrece tot mai mult timp pe retea. UPDATE: La bursa NASDAQ valoarea unei actiuni Facebook a urcat vertiginos la peste 33 dolari, dupa ce in iulie variatiile au fost intre 24 si 27 dolari.

Facebook are 1,15 miliarde de useri care intra macar o data pe luna, ceea ce inseamna un avans de 21% in ultimul an (30 iunie 2012 fata de 2013). Zilnic intra 699 milioane useri, avans de 27% fata de acum un an.

Reteaua are 819 milioane useri lunari pe dispozitive mobile, ceea ce inseamna o crestere de 51% intr-un an, iar numarul celor care intra zilnic este de 469 milioane.

Facebook a anuntat venituri de 1,81 miliarde dolari in Q2 2013, crestere de peste 600 milioane dolari fata de trimestrul doi din 2012. Profitul net a fost de 333 milioane dolari, fata de pierderi de 157 milioane dolari in Q2 2012. Investitorii au primit cu optimism rezultatele, mai ales ca analistii asteptau venituri de 1,6 miliarde dolari.

Cel mai mare motiv de bucurie pentru Facebook e legat de avansul la publictatea pe dispozitive mobile. In total, Facebook a obtinut din publicitate 88% din veniturile totale (deci cam 1,6 miliarde dolari), ceea ce echivaleaza cu o crestere de 61% fata de trimestrul doi din 2012.

Ei bine, celor de la Facebook li s-a reprosat ca nu monetizeaza numarul urias de useri pe smartphone si tableta, insa lucrurile s-au imbunatatit si veniturile de pe mobile reprezinta 41% din veniturile totale din publictate, in timp ce in primul trimestru ponderea era de numai 30%.