O instanta din SUA a decis ca Facebook trebuie sa plateasca in total 20 de milioane dolari catre utilizatori ale caror date au fost folosite pe retea pentru a promova diverse companii, fara ca acestor oameni sa li se fi cerut acordul in prealabil, scrie AFP. Fiecare user va primi 15 dolari, iar o parte din suma va merge catre asociatiile de promovare a dreptului la confidentialitate, dar si catre avocati.

Practic, detalii legate de numele user-ilor si despre companiile si produsele la care au dat Like au aparut la rubrica Sponsored Links pe paginile de Facebook, ca parte a unui program prin care reteaua face bani, iar un user vede la ce produse au dat Like prietenii sai.

Facebook a afisat numele si poza de profil a celor care au dat Like la diverse produse si companii, iar prietenii acelor utilizatori au vazut aceste link-uri, putand sa dea si ei Like la acele produse. Practic, detalii despre circa 150 de milioane de utilizatori au fost folosite in aceste "link-uri sponsorizate", insa numai o mica parte dintre ei, circa 600.000, s-au plans de acest lucru si sunt eligibili pentru a primi despagubiri.

Aceasta a fost decizia judecatorului districtual Richard Seeborg din San Francisco care a aprobat despagubiri de circa 20 milioane dolari, mult mai putin decat miliardele cerute de asociatiile ce protejeaza dreptul la confidentialitate. Magistratul spune ca suma de 15 dolari/persoana este destul de mica, insa a explicat ca nu se poate spune ca Facebook a incalcat "indiscutabil" legea.

Facebook s-a angajat si sa modifice regulile de confidentialitate, astfel ca userii sa aiba mai mult control asupra datelor personale.