Patru din zece internauti romani spun ca au auzit de stocarea "in cloud", iar o treime spun ca au auzit de aplicatiile de realitate augmentata si de de ochelatii Google Glass, arata o cercetare Gfk in randul a 500 de utilizatori de internet. Totusi, chiar daca au auzit de acesti termeni, foarte putini cunosc ce inseamna, dovada fiind si procentul celor care spun ca folosesc servicii de stocare in cloud: 12%.

Acum cativa ani, termeni precum "stocare in cloud", ochelarii Google sau portofelul electronic erau de neinteles pentru majoritatea oamenilor. Gfk a vrut sa afle daca acum sunt mai cunoscuti si a facut o cercetare.

Concluziile arata ca 4 din 10 romani cu acces la Internet spun ca au auzit de "cloud storage" sau "stocare in cloud". 12% folosesc astfel de servicii, in vreme ce mai bine de jumatate, desi nu le utilizeaza, si-ar dori sa o faca. Acest 12% spune multe despre cat de (ne)cunoscut este termenul cloud storage, fiindca practic oricine intra pe internet foloseste stocare in cloud, exemple clare fiind e-mailul sau Facebook.

Gfk mai noteaza ca exista si persoane (aproximativ o treime) care sunt mai putin deschise catre astfel de servicii. Ele spun ca nu le utilizeaza si nu le-ar placea sa apeleze la ele in viitor. Peste 60% dintre cei chestionati considera cloud-ul o modalitate de stocare a datelor utila.

Termenul de realitate augmentata este cunoscut pentru 30% dintre participantii la studiu, iar cel de "Google glasses" (ochelarii Google) pentru 34%. Peste trei sferturi declara ca le-ar placea sa le utilizeze, iar doua treimi spun ca le considera utile.

Realitatea augmentata este cunoscuta utilizatorilor de smartphone-uri datorita unor aplicatii precum Layar care permit completarea unor elemente din lumea din jur cu diverse media, precum foto si video. Un exemplu tine de aplicatiile care iti arata spre exemplu ce se gaseste intr-o anumita cladire daca indrepti telefonul spre ea.

Gfk mai noteaza ca 60% din cei intrebati au aflat despre posibilitatea de a-si plati cumparaturile in interiorul magazinelor cu ajutorul smartphone-ului si 37% stiu despre existenta Google Wallet. 60% dintre participantii la studiu se arata dornici sa le foloseasca in viitor.

In ceea ce priveste Smart TV-urile, ele sunt cunoscute de majoritatea internautilor (90%). Interesul pentru acest model de televizoare este mare, 83% dintre cei chestionati afirmand ca si-ar dori sa detina un astfel de aparat. Aproape 12 procente dintre utilizatorii de internet declara ca au deja un televizor inteligent, iar 88% il considera util.

Studiul a fost realizat online, pe un esantion de 524 persoane utilizatoare de Internet din mediul urban, cu varsta cuprinsa intre 15 si 54 ani.