Circa 86% dintre romanii din mediul urban care utilizeaza internetul au facut si cumparaturi online, insa peste 70% platesc in numerar cand le soseste produsul si doar un sfert folosesc cardul ca mod de plata, arata un studiu al MEDNET Marketing Research Center: Studiul cuprinde opiniile a 710 persoane si a fost realizat in a doua parte a lui septembrie.Intra in articol pentru a vedea mai multe statistici.

Ce produse comanda online romaniiFoto: MEDNET Marketing Research

Studiul privind Cumparaturile online realizat de MEDNET Marketing Research Center, in perioada 17 ¬ 24 septembrie, releva faptul ca 86,2% dintre utilizatorii de internet, din mediul urban, au realizat, pana in momentul de fata, cumparaturi online.

Dintre acestia, 80,6% au achizitionat produse numai din magazinele online din Romania, 1,2% au comandat exclusiv din magazinele din strainatate, iar 18,2% dintre internauti au facut cumparaturi atat din magazinele online din tara, cat si din strainatate.

Cei care nu au achizitionat produse online pana la data efectuarii studiului sunt, mai degraba, persoane cu varsta de peste 49 de ani si cu un venit lunar net al familiei mai mic de 1.000 lei.

Dintre cei care achizitioneaza produse din mediul online, 13,9% obisnuiesc sa faca asta cel putin o data pe luna, 30,3% cel putin o data la trei luni, 20,6% cel putin o data la sase luni, iar 23,6% cumpara la o perioada mai mare de o jumatate de an.

Mai mult decat atat, 35,8% dintre cumparatorii din mediul online au achizitionat diverse produse chiar in ultima luna.

In topul cumparaturilor online se afla produsele IT (44,3%), urmate de produsele electronice (41,5%), articolele vestimentare (35,4%) si cartile, CD-urile / DVD -urile (34,6%). Biletele la concerte, mobilierul / articolele si decoratiunile pentru casa, produsele alimentare si bauturile alcoolice

Cea mai utilizata metoda de plata pentru produsele comandate online este cea in numerar cu plata ramburs (70,9%). Pentru plata prin card de debit / credit opteaza 25,1% dintre cumparatorii online intervievati, in timp ce 3,3% utilizeaza PayPal.

Studiul a fost realizat online, pe un esantion reprezentativ la nivel national, urban, in perioada 17 - 24 septembrie 2013. Au fost intervievate 710 persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18 - 55 ani. Marja de eroare a studiului este de ᅡ3,68%.