​Momondo este un motor de cautare pentru bilete de avion, rezervari la hoteluri si servicii rent-a-car, iar compania s-a extins in mai multe piete din Europa, Romania fiind unul dintre locurile unde cresterea se petrece la un nivel sustinut. Din articol puteti afla cum vrea motorul danez de cautare sa devina relevant pentru romani, ce servicii vrea sa mai lanseze si ce diferente de preferinte sunt intre romani si scandinavi atunci cand calatoresc.

Pagina de startFoto: Momondo

Despre momondo, pe scurt

Momondo este un motor de cautare pentru zboruri si destinatii de calatorii creat in Danemarca S-a lansat in 2006, in prezent fiind unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata nord-europeana a motoarelor de cautare pentru calatorii. In estul Europei este insa foarte putin cunoscut, dar compania incearca sa isi faca loc si pe aceste piete. Momondo are cam 7 milioane de utilizatori unici/luna, iar numarul de cautari zilnice este de circa 500.000.

Momondo cauta in peste 700 de site-uri de calatorii, scanand in timp real internetul pentru a compara oferte cu privire la zboruri, hoteluri sau inchirieri auto, facand liste in functie de pret si de preferintele setate de useri.

Copenhaga, baza de operatiuni unde se gasesc toti angajatii

Momondo are 60 de angajati, toti la Copenhaga, iar compania a decis de curand sa faca o schimbare interesanta fiindca angajati erau raspanditi in diverse tari din Europa, dar s-a constatat ca brandul se dezvolta in directii diferite de la tara la tara si nu in directia unitara decisa la centru, astfel ca toti au fost transferati in Copenhaga. "Suntem o companie mica spre medie, deci va dati seama ca nu aveam timp sa stam zilnic doua-trei ore de vorba cu fiecare manager zonal. Asa, toti sunt la Copenhaga si pot merge cand este nevoie in zonele de care se ocupa", a explicat pentru HotNews.ro Kasper Hove, director de online marketing la

Ce venituri are compania si cum le obtine? Hove nu a dorit sa dea cifre exacte, insa a spus ca vorbim de ordinul zecilor de milioane de euro/an si s-au dublat fata de anul trecut. La partea legata de modul in care Momondo isi obtine veniturile, Hove a fost mai explicit, precizand ca e vorba de o combinatie intre numarul de cautari si traficul vandut. Compania face bani si din publicitate, prin bannerele afisate pe site si din parteneriate cu diverse agentii de voiaj si linii aeriene.

Spre exemplu, daca un user cauta un bilet de avion pe relatia Bucuresti - Paris si intra din momondo pe site-ul unei linii aeriene, Momondo castiga bani. Cu alte agentii se poate stabili o intelegere bazata pe un comision care este primit daca userul cumpara biletul de avion de pe site-ul spre care a fost trimis din momondo. Ponderea celor care-si cumpara biletul este de circa 6-12% din totalul celor care cauta pe site.

Diferente dintre romani si nordici

Iulia Orzan, responsabila pentru Momondo in Romania explica in ce mod difera cautarile romanilor fata de nordici, cand e vorba de bilete de avion. Romanii cauta orase europene consacrate, danezii cauta orase indepartate din Asia, America de Nord si de Sud. Si la hoteluri este o tendinta fiindca, mai ales daca e vorba de hoteluri din Romania, romanii se informeaza pe Momondo, insa apoi pun mana pe telefon si suna direct la hotel.

Momondo se concentreaza pe partea de bilete de avion, insa segmentul mai nou adaugat, hoteluri, creste cel mai puternic. Practic, compania obtine 78% din venituri cu biletele de avion, aproape 20% cu rezervarile la hotel si doar cateva procente cu serviciile rent-a-car. "La bilete de avion ne pricepem cel mai bine, acolo suntem cei mai competitivi, dar probabil ca intr-un an sau doi hotelurlle vor ajunge la fel de importante ca biletele de avion fiindca veniturile pe rezervare la hotel sunt mult mai mari decat cele pe o rezervare de bilet", spune Kasper Hove.

Partea de rent-a-car este o nisa, romanii nu prea obsinuiesc sa mearga in strainatate cu masini inchiriate, dar danezii nu isi iau pachet complet de servicii cum fac romanii, ci isi rezerva separat bilet de avion si cazare si inchiriaza o masina de la aeroport, fie ca merg in New York sau in Grecia, spun cei de la Momondo.

Planuri de angajari si de calatorii

Ce servicii ar putea adauga in afara de cele trei mari categorii? Kasper Hove spune ca vrea sa adauge un fel de serviciu de ghid de calatorie, "travel inspiration" unde, spre exemplu un turist la Paris poate vedea pe smartphone un ghid de calatorie pe Momondo si in functie de dispozitia in care se gaseste, i se sugereaza diverse locuri unde ar putea merge, dar nu in stilul categoriilor clasice, ci in functie de dispozitia de moment si de preocupari. Pentru asta, compania a angajat rezidenti din diverse mari orase pentru a scrie ghiduri specializate de "travel".

Tot la partea de dezvoltare, Hove spune ca e loc de cresteri ale numarului de angajati fiindca acum un an erau 25, in prezent sunt 60, iar peste un an ar trebui sa se ajunga la 90 de persoane. Pe lista noilor piete unde Momondo ar putea intra se afla India, Brazilia si Mexic. Sunt piete cu mare potential fiindca, spre exemplu daca in Danemarca doua din cinci milioane de locuitori calatoresc, in Brazilia putem vorbi de 20 de milioane din totalul de 200 de milioane.

Momondo in Romania. Cautari, planuri, statistici

Ca si notorietate, Momondo este foarte cunoscut in Danemarca, la fel si in alte tari scandinave, plus in Rusia nivelul de notorietate este mare. In Romania, Momondo este foarte putin cunoscut, are varianta locala din septembrie 2012 si de atunci face cunostiinta cu piata si construieste produsul. Produsul nu este atat de simplu cum pare la prima vedere, explica managerrul de online marketing, fiindca trebuie incheiate parteneriate locale cu agentii si site-uri de turism.

Ca si cautari sunt circa 500.000 pe zi, din care 40% in Danemarca, Romania a crescut puternic in ultimele luni, de la circa 1% din total, la aproximativ 5%. Compania vrea sa-si tripleze investitiile in publicitate, mai ales pe partea de online (bannere dedicate, clipuri pe YouTube inserate in diverse site-uri), dar apoi va investi si in promovare offline.

Statisticile companiei arata ca, daca in aprilie spre exemplu circa 7.000 de romani au cumparat bilete de avion de pe site-uri partenere unde au ajuns pornind din Momondo, in septembrie numarul s-a apropiat de 20.000. Cele mai cautate destinatii pentru bilete de avion din Bucuresti sumt Londra, Madrid, Barcelona, Roma si Paris.

In noua luni Momondo a avut pe plan mondial peste 48 de milioane de "unici" care au facut peste 117 milioane de cautari.