Epson Romania se concentreaza pe segmentul proiectoarelor, o piata anuala de 12.000 de unitati
Epson a lansat sase modele noi de proiectoare, iar acum are in gama circa 60 de modele cu preturi intre 1.300 si 9.000 lei, in functie de specificatii. Estimarile de vanzari arata 400 de unitati din aceste noi modele pana la final de an.
Alina Silvestru, coordonator de marketing la Epson Romania, spune ca pe o piata totala de videoproiectoare care ajunge la 12.000 de unitati, Epson estimeaza ca are 25-30%. Compania spune ca in intreg anul va vinde proiectoare de doua milioane euro pe o piata totala de 7 milioane euro.
Epson a anuntat pentru trimestrul trei al acestui an o crestere cu 77% a valorii vanzarilor de proiectoare, fata de perioada similara a anului trecut, pana la 414.000 euro. Cererea a venit cu precadere din mediile educational si de business si s-a orientat catre modelele cu functii avansate din gama premium: solutii interactive pentru scoli si universitati, dar si proiectoare cu WI-FI pentru mediul de business.
Daca in trimestrul trei cererea pe piata de proiectoare s-a orientat catre modelele educationale si de business, pentru finalul anului Epson estimeaza o crestere a vanzarilor de proiectoare home-cinema si de gaming, impulsionate de noile modele lansate si de cresterea pietelor de home-entertainment si de jocuri.
Alina Silvestru spune ca Epson se concentreaza pe proiectoare mai scumpe decat media pietei, insa cu mai multe specificatii.
Ultimul trimestru este cel mai bun ca vanzari, cu o treime din totalul anual, iar cel mai slab trimestru este al treilea.
"Mediul educational a reprezentat in trimestrul trei cel mai important vector pentru cresterea vanzarilor de proiectoare. Vorbim de proiecte pentru scoli si universitati importante, precum Universitatea Politehnica, care au ales solutiile interactive Epson pentru imbunatatirea programului educational. Cererea va veni constant, in urmatorul an, din educatie, acolo unde institutiile pot accesa si fonduri europene pentru tehnologii noi. Cel mai mare liceu din Arad si-a dotat, de exemplu, salile de curs cu proiectoare interactive pe un proiect cu finantare eurpeaana", spune Alina Silvestru, Channel Marketing coordinator Epson Romania.
Imprimantele raman insa segmentul de baza al Epson, reprezentand trei sferturi din cifra de afaceri, iar compania se concentreaza pe modele destinate companiilor, renuntand la segmentele de intrare in gama destinate persoanelor fizice. Piata de consumabile originale este foarte mica la noi si nu se justifica prezenta pe segment, explica managerul Epson.
Mult mai bine merg imprimantele POS, iar in gama mai exista si scannere, insa au o pondere foarte mica.

Guvernul ia în calcul „un statut special” pentru restaurante: Dacă își vor vaccina tot personalul să nu mai fie legați de rata de incidență
Din primăvară până-n toamnă, pandemia a dus la creșterea de 4 ori a românilor descurajați în a-și găsi un job
Trei scenarii pe termen scurt ale mediului de afaceri. De ce nu vor scădea prețurile la imobiliare și la cât ar putea ajunge euro
VIDEO Criza din Coaliție, săptămâna a doua. Prima ședință a Coaliției după demiterea lui Voiculescu, fără o nominalizare pentru Ministerul Sănătății. Kelemen, întrebat dacă e necesară intervenția președintelui: Nu e nevoie
Cercetătorii au descoperit cele mai precise informații de până acum privind emisiile radio rapide
INTERVIU Cum vede educația o elevă româncă admisă la Oxford. Mara Pîndaru: Trebuie introdusă mai mult tehnologia în procesul de învățare / Care este principala problema a sistemului de învățământ din România