Actiunile Twitter au inceput sa fie tranzactionate joi la bursa de la New York (NYSE), iar debutul a fost fulminant fiindca pretul a crescut rapid pana la peste 50 de dolari, de la nivelul initial de 26 de dolari, noteaza Reuters.

La finalul sesiunii Twitter inregistra o crestere de 72,69% si o valoare de 44,90 de dolari/actiune, potrivit AFP. La acest nivel Twitter valoreaza aproximativ25 de miliarde de dolari, insa marea intrebare e ce se va intampla zilele urmatoare.

Actiunile au urcat rapid la peste 50 de dolari la inceputul sedintei. Analisti citati de Bloomberg avertizeaza insa ca e riscanta atingerea unui nivel atat de mare intr-un timp atat de scurt, fiindca nimic nu sustine o crestere atat de puternica.

Twitter, site de mircoblogging infiintat acum sapte ani, nu a oobtinut profit pana acum, dar modelul sau de business si cresterea rapida a afacerilor au convins investitorii. Compania a intrat pe bursa de la New York cu 70 de milioane de actiuni din care va obtine peste 1,8 miliarde dolari.

Site-ul are circa 230 de milioane de utilizatori, initial anuntase un pret al actiunilor foarte prudent, insa apoi a decis sa porneasca la un pret peste asteptari: 26 dolari.

Bloomberg scrie ca listarea creeaza noi miliardari, cel mai castigat fiind Evan Williams care detine 10,4% din actiuni, participatie ce valoreaza acum pe hartie peste doua miliarde dolari. Jack Dorsey, cofondator al companiei, are 5,1% din actiuni ce valoreaza peste un miliard de dolari.

Compania stabilise initial un interval orientativ de pret de 17-20 dolari pentru IPO, iar apoi l-a majorat apoi la 23-25 dolari si inca o data, la 26 dolari.

Twitter si-a anuntat in octombrie rezultatele financiare pentru primele noua luni, iar ele indica o crestere puternica a cifrei de afaceri, la 422 milioane dolari, in timp ce pierderea neta a fost de 134 milioane dolari.

Cifra de afaceri a crescut cu 105%, in timp ce pierderile au crescut de la 70,7 milioane dolari, la 133,8 milioane dolari. Numarul de useri care intra macar o data pe luna pe retea a urcat de la 218 milioane la final de iunie, la 232 milioane in septembrie, in timp ce numarul a urcat cu 39% in ultimul an.

Si ponderea veniturilor din publicitate de pe dispozitivele mobile a urcat de la 65% in Q2, la 70% din Q3. Compania angajeaza in ritm alert, efectivele ajungand la 2.300 de persoane, avans de 80% intr-un an.