eMAG si Flanco, companii ale caror vanzari cumulate au totalizat 40% din Black Friday-ul desfasurat in 2012, au anuntat ca anul aceasta celebra zi de reduceri va fi pe 22 noiembrie, si nu in ultima vineri din luna cum e in SUA. Au aparut semne in piata ca data se va schimba, insa confirmarea ar putea lua unii retaileri prin surpindere. Estimarile arata ca romanii vor cumpara produse electro IT de peste 100 milioane euro de Black Friday, fata de 65 milioane euro anul trecut, iar un studiu arata ca peste patru milioane de romani au intentia sa cumpere ceva.

Black Friday se tine pe 22 noiembrieFoto: Hotnews

Black Friday, zi de reduceri care a devenit traditie in SUA, dar la noi a capatat amploare abia in ultimii doi ani, este in ultima vineri din noiembrie. Iulian Stanciu, seful eMAG, spune ca nu trebuie sa luam chiar totul dupa model american, astfel ca anul acesta Vinerea Neagra se va tine pe 22 noiembrie la eMAG si Flanco si adauga ca probabil toate marile companii vor adopta ziua.

Stanciu spune ca e mai buna acea data fiindca 29 ar fi fost prea aproape de ziua nationala si livrarile s-ar fi prelungit pana in decembrie. El spune ca nu considera ca eMAG ar fi "furat startul" si adauga ca a anuntat in piata data de 22 si majoritatea concurentilor vor face Black Friday in ziua aceea. Trebuie precizat ca si magazinul online Evomag a anuntat recent ca va tine Vinerea neagra pe 22 noiembrie.

eMAG si Flanco au vandut in total de 27 milioane euro de Black Friday anul trecut, ceea ce reprezinta 39,5% din totalul vanzarilor realizate de companiile din piata. Pentru anul in curs, eMAG se asteapta la vanzari de 98 milioane lei, iar Flanco, la 85 milioane lei, in timp ce totalul pietei ar trebui sa fie de 100 milioane euro.

Ce ar cumpara romanii de Black Friday

Ce ar cumpara romanii de Black Friday

Foto: Daedalus

Dar cati romani ar fi dispusi sa cumpere de Vinerea Neagra si ce ar vrea sa cumpere. Un studiu Daedalus Millward Brown arata ca 7,4 milioane de romani au auzit de Black Friday, iar 4,2 milioane de oameni si-au declarat intentia de cumparare. Cei mai multi ar vrea sa-si cumpere produsele electrocasnice mici, haine, televizoare si telefoane, in timp ce tabletele abia au prins top 10.

Cum s-a pregatit eMAG

Cum s-a pregatit eMAG

Foto: -

Cum se pregateste eMAG? Iulian Stanciu spune ca se asteapta la 200.000 de comenzi si la 4 milioane de vizitatori pe site. Pentru ca website-ul sa nu "pice" mult timp, s-au facut investitii de 500.000 euro in site si platforma web, iar 100 de oameni vor fi colaboratori temporari doar in acele zile. Seful companiei spune ca se vor livra cam 30.000 pachete/zi, ceea ce inseamna ca in maxim sapte zile toate produsele ar trebui sa ajunga la destinatie.

Cum s-a pregatit Flanco

Cum s-a pregatit Flanco

Foto: -

La Flanco, magazinele se vor deschide la 6 dimineata si programul de lucru va fi cu patru ore mai lung decat intr-o zi normala. In total sunt 82 de magazine, doua urmand sa fie deschise chiar cu o zi inainte (la Deva si Galati). Flanco se asteapta la 180.000 de tranzactii in weekendul de Black Friday si la vanzari totale de 85 milioane lei. Compania promite reducerea timpului de facturare cu 30%, spre o medie de doua minute.

"Vrem sa spulberam mitul potrivit caruia Black Friday este doar un prilej de lichidare a stocurilor vechi. Cel putin trei sferturi din produsele pe care eMAG le va scoate la oferta au fost lansate in 2013", spune Iulian Stanciu.