O parte dintre comercianti si-au anuntat vanzarile de Black Friday si, fara exceptie, vorbim de cifre record. In articol sunt incluse doar companiile care ne-au comunicat date si trebuie mentionat ca unele bilanturi sunt valabile pentru trei zile fiindca Black Friday dureaza anul acesta diferit de la companie la companie.

-Foto: F64

eMAG

Pe parcursul zilei de Black Friday, la eMAG au fost comandate 250.000 de produse, in valoare totala de 23 milioane de euro. Compania a vandut si 60 de autoturisme de peste un milion de euro si spune ca are cerere pentru alte 300.

La startul Black Friday, ora 06:55, pe site-ul eMAG erau 100.000 de oameni. In momentul de varf, au fost 160.000 de vizitatori simultan pe site, iar pe parcursul intregii zile, cel mai mare retailer online din Romania a primit 3,1 milioane de vizite.

Cea mai mare comanda plasata de pe telefonul mobil, echivalentul a 22.000 de euro, a fost un Ford Kuga. Tot de pe telefonul mobil a fost comandat si un televizor 4K, redus de la 22.000 de lei la 17.000 de lei.

Din categoria auto a venit, in acest an, si cel mai scump produs comandat online: Mercedes-Benz, Clasa E 220 CDI Sedan, in valoare de 45.000 de euro. Primul autoturism, un Ford Focus, a fost deja livrat in Bucuresti.

In total, clientii eMAG au cumparat, de Black Friday, 40.000 de tablete, 30.000 de telefoane, 10.000 de televizoare, 12.000 de camere foto si video, 45.000 de produse electrocasnice, de la frigidere si masini de spalat, pana la mixere, storcatoare si expresoare.

Flanco

Flanco a publicat luni seara rezultatele de vanzari pentru perioade de promotii 22-24 noiembrie. Ele arata ca 750.000 de persoane au ajuns in magazine, iar 120.000 au cumparat in valoare totala de 72 milioane lei (avans de 31% fata de anul trecut). Fata de anul trecut, vanzarile de tablete au urcat de patru ori, iar cele de smartphone-uri, de cinci ori.

Flanco a avut magazinele deschise de la ora 6.00 vineri vanzarile fiind de 45 milioane lei pana la 20.00, iar numarul de oameni care au intrat in magazine a fost de 370.000.

"In primele 14 ore de Black Friday, Flanco a atins 80% din volumul de vanzari obtinut anul trecut in toate cele trei zile ale evenimentului de Black Friday", spune Violeta Luca, CEO Flanco.

Domo

Intre 22 si 24 noiembrie, Domo a intregistrat vanzari cumulate de 15,1 milioane de euro, din care 12,3 milioane de euro in reteaua de magazine si 2,8 milioane in magazinul online. In total au fost 70.000 de comenzi.

Televizoarele au fost cele mai vandute produse, inregistrand 40% din vanzarile din aceasta perioada. Pe locul doi s-au clasat electrocasnicele mari cu 28,6%, urmate de categoria IT&C cu 20,06%, majoritatea produselor achizitionate din aceasta categorie fiind tablete (40%).

F64 Studio

F64, unul dintre cele mai cunoscute magazine foto-video din tara, a vandut 14.800 de produse in valoare de peste 9 milioane lei. Numarul de produse vandute a crescut cu 75% fata de 2012.

Prima comanda online a venit din Timisoara si a continut un aparat mirrorless. Apoi, pana la rasarit s-au livrat primele doua transporturi, asa ca o parte dintre clienti au avut vineri produsele comandate.

Serverul F64 a fost uptime aproape de 99% si pe durata primelor 12 ore s-au comandat 55% din produse, cu o medie de zece produse pe minut.

EvoMag

EvoMag spune ca valoarea medie a unei comenzi a crescut cu peste 17% fata de Black Friday 2012, pana la 645 de lei (145 de euro). Iar vanzarile totale inregistrate de evoMAG in cele trei zile cat a durat aceasta campanie de reduceri, au urcat la 1,6 milioane de euro.

"Trei zile de vanzari au generat 10,7% din cifra de afaceri, luand in calcul estimarea noastra pentru acest an, de 15 milioane de euro", spne Mihai Patrascu, CEO al companiei.

Interesul mare a determinat epuizari rapide ale stocurilor. Spre exemplu: in primele trei minute de la startul promotiilor, s-au vandut multifunctionalele si camerele video de 99 de lei, in primele cinci minute s-a epuizat stocul la tabletele de 199 de lei, la camera video GoPro de 999 lei, la aspiratoarele de 99 de lei, sau la ultabook-urile Toshiba.

"Minutul de aur" a fost inregistrat la ora 0:46 cand pe site erau aproximativ 10.000 de vizitatori unici. Tot in acel minut s-au inregistrat 355 de comenzi. Pana la ora 09:00 se epuizase deja 65% din stocul de produse care a fost insa suplimentat.

MarketOnline.ro

In campania de Black Friday 2013 s-au inregistrat vanzari de peste 8 milioane lei in trei zile, magazinul avand peste 10.000 de comenzi pentru produse din categoriile televizoare, tablete si IT&C.

In data de 22 noiembrie, MarketOnline a afisat promotiile sale de Black Friday in jurul orei 1.00, iar in primele cinci ore au fost plasate peste 30% din numarul total al comenzilor. Astfel, la primele ore ale diminetii stocul de televizoare si tablete a trebuit suplimentat.

"In acest an valoarea comenzii a fost mult peste cea medie din domeniul IT&C, iar valoarea vanzarilor inregistrate se ridica la peste 8 milioane lei. 5.000 de colete din cele 10.000 au fost expediate deja, urmand ca pana cel tarziu miercuri sa avem 100% comenzi livrate", spune Andrei Cracea, general manager al MarketOnline.ro.

elefant.ro

Intre 22 si 24 noiembrie 2013, cand momentul Black Friday a avut cea mai mare expunere mediatica, elefant.ro a vandut peste 90.000 de produse si aproximativ 600.000 de romani au vizitat mall-ul online.

"Practic, in contextul in care un roman cumpara in medie doar o carte pe an, cu reduceri de 50% aplicate de elefant.ro la zeci de mii de titluri, am permis cititorilor ca, intr-o singura zi, sa isi dubleze accesul la produsele culturale.", spune Dan Vidrascu, CEO la elefant.ro.

elefant.ro desfasoara o campanie de tip "Black week" pana pe 29 noiembrie inclusiv.

ZorileStore

ZorileStore.ro, magazin de fashion care vinde produse de la marci precum Puma, Lacoste, Lotto si Fila, spune ca a obtinut vanzari peste asteptari de Black Friday fiindca rata de conversie a crescut cu peste 100%, iar valoarea medie a comenzii a crescut cu 30%.

Cele mai multe comenzi au fost facute de persoane cu varsta cuprinsa intre 25-34 ani. Barbatii au fost majoritari la vizitele pe magazinul online, acestia fiind cu 25% mai multi decat femeile

SC ZorileToys SRL firma care detine si www.zorilestore.ro a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de doua milioane euro, din care 28 % a reprezentat segmentul online al companiei.

ContentSpeed

Agentia de E-commerce care a dezvoltat peste 350 de magazine online si-a preagtit clientii magazine online pentru ziua de Black Friday la partea de administrare si optimizare, pentru ca acestea sa faca fata valului de clienti.

Total vanzari: 424.000 euro, crestere de 14,7% fata de editia din 2012, cand vanzarile au depasit cu putin 400.000 de euro. Numarul total de produse vandute a fost de 7.327 bucati.

Cel mai scumpe produse cumparate au fost laptop-uri, teleobiective si televizoare de peste 7.000 lei/bucata.

Rezultatele au aratat ca In prima ora de la startul campaniei, in intervalul 0.00-1.00, magazinele online cu produse fashion, electro-IT, carti si echipamente digitale au primit peste 1.000 de comenzi. In medie, s-au inregistrat 125 de comenzi/magazin, comanda medie pe produse digitale a ajuns la 2.300 lei in primele 10 minute.

KOYOS.ro

Magazinul a inregistrat, in primul val de Black Friday, rezultate peste asteptari: cu 50% mai multe comenzi decat la editia Black Friday din 2012. In primele ore, s-au inregistrat peste 15 comenzi pe minut in categoria smartphone-urilor. Magazinul va tine Black Friday pe 29 noiembrie si suplimenteaza stocurile.

Libris.ro

www.libris.ro, departamentul online al firmei Libris Brasov, a anuntat ca in intervalul de 24 de ore alocat campaniei Black Friday, au fost plasate peste 10.000 de comenzi si s-au comandat peste 50.000 de carti in valoare de peste un milion lei. Romanii au cumparat, in general, carti de beletristica, dezvoltare spirituala, dezvoltare personala si carti pentru copii. Cea mai solicitata carte a fost Inferno - Dan Brown, urmata de Albumul meu. Eu si familia mea si de Hobbitul - J. R. R. Tolkien.

QuickMobile

Compania a tinut pe 22 noiembrie un Early Black Friday, avand vanzari de peste 1.25 milioane euro. Cu peste 12.000 de produse vandute, QuickMobile a depasit cu mult previziunile facute pentru campania din acest an, atat din punct de vedere al volumului de vanzare, cat si din punct de vedere al vizitatorilor. Compania va tine (si) pe 29 noiembrie o zi de reduceri extinse.

Profitshare - Marketing afiliat

Platforma de marketing afiliat Profitshare a adus magazinelor online pe care le deserveste circa 25.000 de comenzi in valoare totala de peste 15 milioane de lei. Profitshare a avut o cota de piata de peste 65% din marketingul afiliat in Black Friday, sustine compania.

Cele 34 de magazine online afiliate la platforma Profitshare au inregistrat un nivel record al rezultatelor generate prin intermediul marketingului afiliat: din peste 1,3 milioane de click-uri au fost livrate peste 25.000 de comenzi in valoare de 15 milioane de lei.

Cele mai vandute produse de Black Friday au fost cele din categoriile:

IT&C (laptopuri, tablete, electrocasnice)

moda (imbracaminte, lenjerie si incaltaminte)

carti

ingrijire personala

produse pentru copii

Cea mai mare comanda realizata pe 22 noiembrie prin intermediul Profitshare a fost in valoare de 27.499 lei.

Fondata in 2012, compania a atras in martie 2013 o investitie din partea Dante International care opereaza eMAG - cel mai mare retailer online din Romania. In prezent, compania isi desfasoara operatiunile pe pietele din Romania, Bulgaria si Ungaria.