Agentia de e-commerce ContentSpeed a publicat o analiza in care arata cat au cheltuit romanii de Black Friday in functie de regiunea geografica, iar diferenta dintre Moldova si Capitala este de peste 50% in favoarea Bucurestiului, arata un comunicat de presa. Cele mai scumpe produse vandute pe platforma au fost anvelopele de iarna, cu o medie de 277 euro/set.

In opt zile, intre 22 si 29 noiembrie- cele doua valuri de Black Friday - pe magazinele de pe paltforma ContentSped clientii au cumparat in total in valoare de doua milioane euro, iar cifrele au fost detaliate in functie de cativa factori, inclusiv cei regionali, se arata intr-un comunicat de presa al ContentSpeed.

Tendintele de shopping pe Internet au fost analizate la nivel national, in functie de cele mai active segmente din online. Datele evidentiaza valoarea medie a comenzii repartizata la nivelul celor opt regiuni georgrafice din harta propusa pentru regionalizarea Romaniei. In analiza au fost incluse costurile pentru produse si au fost excluse costurile de transport, spune cei de la agentie.

In medie, la nivel national, fiecare roman care a cumparat de pe unul din magazinele gestionate de ContentSpeed a cheltuit 53,15 euro pentru cumparaturi online, arata datele de pe platforma.

Cea mai scazuta valoare a comenzii medii la nivelul Romaniei, 43,5 euro, s-a inregistrat in regiunea de dezvoltare Nord-Est (zona Moldovei), formata din judetele Bacau, Botosani, Iasi, Neamt, Suceava si Vaslui, in timp ce cea mai mare valoare a comenzii medii a fost, asa cum era normal, in regiunea Bucuresti-Ilfov, zona in care clientii au platit, in medie, 71,2 euro pentru cumparaturile online.

Dupa regiunea Bucuresti-Ilfov, pe locul secund in privinta celei mai mari valori pentru comanda medie s-a situat regiunea de dezvoltare Sud-Est, din care fac parte judetele Braila, Buzau, Constanta, Galati, Tulcea si Vrancea., zona in care comanda medie a atins pragul de 59,23 euro, devansand cu peste sase euro media nationala.

Pe locul trei in topul celor mai mari comenzi medii la nivel national se situeaza regiunea de dezvoltare Sud, care inglobeaza judetele Arges, Prahova, Dambovita, Teleorman, Giurgiu, Ialomita si Calarasi, zona in care cumparatorii au platiti, in medie, 56 de euro pentru cumparaturi online.

Cand e vorba de cheltuielile in functie de tipul de produs, majoritatea clientilor au ales sa aloce cei mai multi bani pentru echiparea autovehiculelor cu anvelope de iarna. In medie, clientii au cheltuit 277,8 euro pentru fiecare comanda in magazinele online care opereaza pe platforma ContentSpeed.

De asemenea, si produsele specifice din zona electro-IT au avut un parcurs bun, insa clientii s-au orientat cu predilectie catre gamele entry-level, motiv pentru care comanda medie a fost de 96,9 euro.

O surpriza a fost reprezentata de cumpararea produselor pentru casa si gradina. Romanii au platit, in medie, 63,9 euro pentru fiecare comanda plasata, devansand comanda medie pentru imbracaminte si incaltaminte, care a ajuns la 48,3 euro, se mai arata in comunicat.

Agentia de e-commerce a avut In 2012 o cifra de afaceri de 400.000 de euro si furnizeaza doua categorii de produse dedicate mediului in care se desfasoara activitatea comerciala si serviciile conexe pentru sustinerea afacerilor online.