IBM va crea o divizie speciala care se va ocupa de dezvoltarea si mai ales de aducerea in piata a supercomputerului Watson care a devenit celebru in 2011 cand a invins la un concurs de cultura generala doi dintre cei mai buni concurenti umani. Divizia va ajunge sa aiba 2.000 de oameni pana la final de an si va avea autonomie mare in cadrul IBM. Supercomputerul Watson este capabil sa inteleaga foarte bine ce i se cere si cauta rapid raspunsuri intr-o uriasa baza de date. Desi produsul este revolutionar, IBM nu a gasit solutia ideala pentru a face profit cu el.

Financial Times scrie ca IBM are sperante mari cu Watson la imbunatatirea caruia lucreaza sute de oameni in prezent. Acestia vor fi integrati intr-o divizie speciala unde se va investi un miliard de dolari, iar dorinta este sa se gaseasca aplicatii in care Watson sa fie folosit, posibile domenii fiind cel financiar si cel medical.

Noua divizie va avea propria cladire la New York si IBM nu va merge pe filosofia obisnuita de a detasa specialisti din alte parti ale companiei, ci va recruta specialisti pe software, hardware si servicii.

IBM mizeaza pe acest supercomputer care poate intelege foarte rapid ce i se cere si este capabil sa ajute executivi si cercetatori sa afle rapid raspunsuri la intrebari complicate.

IBM Watson a devenit celebru in februarie 2011 cand a castigat concursul de cultura generala Jeopardy (Risti si castigi) in lupta cu cei mai buni doi concurenti umani din istoria show-ului. Partea spectaculoasa a fost ca el a putut intelege intrebarile puse de om si apoi a fost capabil sa gaseasca raspunsurile corecte intr-o baza de date uriasa.

"Cred ca Watson poate transforma modul in care interactionam cu computerul. El reprezinta un pas semnificativ fiindca putem interactiona cu el la fel cum o facem cu ceilalti oameni. Watson nu iti da o lista de documente prin care trebuie apoi sa cauti, ci iti ofera direct raspunsuri", spunea in 2011 Jennifer Chu-Carroll, cercetator IBM care a lucrat la proiect.

Partea importanta este ca Watson a putut intelege capcane de limbaj, context, argou si altele, iar apoi a fost capabil sa caute - si de multe ori sa gaseasca - raspunsul corect in uriasa baza de date fara a fi conectat la internet.