Miercuri 12 martie, in Sala Rapsodia, de la Hotel Intercontinental, Bucuresti a avut loc lansarea Campaniei eSkills for jobs Romania 2014. La conferinta de deschidere au participat Andre Richier, Principal Administrator, DG Enterprise and Industry, Comisia Europeana, Toma Cimpeanu, Secretar de Stat, Ministerul pentru Societatea informationala, Tudor Prisecaru, Secretar de Stat Ministerul Educatiei Nationale, Varujan Pambuccian, eSkills for jobs Ambassador Romania precum si reprezentanti din sfera institutiilor publice si ai partenerilor din industria ITC, studenti si elevi.

eSkillsFoto: webPR.ro

In urma succeselor inregistrate de cele doua campanii de constientizare eSkills Week din 2010 si 2013, precum si in contextul unei cereri de peste 900.000 specialisti IT la orizontul anului 2020, Comisia Europeana lanseaza in acest an o noua campanie de constientizare, cu o tematica clar definita: Competente digitale pentru locuri de munca 2014. La campanie participa 30 de state.

In mesajul sau din cadrul Conferintei de deschidere a campaniei eSkills for jobs Romania 2014, Andre Richier, Principal Administrator, DG Enterprise and Industry, Comisia Europeana, a afirmat: "Scopul campaniei este de a coordona colaborarea intre guvern, industrie si alti stakeholderi, de a asigura dialogul intre acestia si a incerca sa lucram impreuna pentru a imbunatati situatia. Una dintre preocuparile noastre are in vedere faptul ca numarul tinerilor interesati sa studieze stiintele exacte este in scadere, in conditiile in care viitorul este al economiei digitale. Astfel, campania se concentreaza pe atragerea tinerilor si pe stabilirea unor relatii stranse intre acestia si industrie".

In final, Andre Richier a subliniat ca exista o cerere in crestere de competente digitale la nivelul Europei, fiind nevoie de imbunatatirea continua a calitatii si relevantei acestora prin transformarea metodelor curente de educatie si training si aducerea lor in secolul 21.

In continuare, Toma Cimpeanu, Secretar de Stat, Ministerul pentru Societatea informationala a evidentiat: "Pe piata fortei de munca s-a produs o schimbare importanta: daca in ultimii ani aptitudinile de utilizare a calculatorului erau un plus, acum absenta acestora reprezinta o bariera majora la intrarea pe piata fortei de munca. Avem obligatia ca locurile de munca pe care le creem sa le insotim de politici care sa asigure ca tinerii vor putea sa ocupe acele locuri de munca, ca vor avea capacitatea sa desfasoare acele activitati".

Varujan Pambuccian, Ambasadorul eSkills for jobs Romania 2014, este de parere ca: "Este limpede, cred, pentru oricine ca educatia a devenit principalul diferentiator intre natiuni. Alfabetizarea omului de astazi presupune, pe langa scris, citit si socotit, utilizarea tehnologiilor din jur si capacitatea de adaptare la tehnologiile care urmeaza. Si multe moduri diferite de a invata din care sa poata alege modul care i se potriveste cel mai bine. Sper ca eskills sa militeze pentru acest set nou de valori in educatie".

Din partea Ministerului Educatiei Nationale, Tudor Prisecaru, Secretar de Stat, a transmis mesajul acestei institutii: "Avem convingerea ca detinem solutii pragmatice pentru optimizarea relatiei dintre tinerii in cautare de locuri de munca si cerintele specifi ce de "competente pentru joburi digitale". Avem determinarea, deschiderea catre colaborare si instrumentele necesare pentru a dezvolta strategii si a implementa initiative menite sa consolideze sinergia dintre procesul educational si angajatori."

Intre partenerii campaniei din Romania se inscriu: Ministerul Educatiei Nationale, Ministerul pentru Societatea Informationala, Intel, Microsoft, HP, IBM, Omnilogic, SIVECO Romania, Maguay, Uniunea Profesorilor de Informatica din Romania, Junior Achievement, BSA | The Software Alliance, ANBPR-Biblionet, Ateliere fara frontiere, ASER, Politia Romana prin Institutul pentru Cercetarea si Prevenirea Criminalitatii, InfoCons, Hotnews.ro, Agora, Comunicatii Mobile si Medialook.

Campania eSkills for jobs Romania 2014 include o serie de actiuni cum ar fi: vizite ale unor grupuri de elevi si studenti la companii IT, conferinte, sesiuni de training, publicarea unui e-ghid pentru utilizatorii de Internet, webinar-ii si un concurs online dotat cu numeroase premii (detalii in curand pe site-ul: www.asociatiait.ro).

"APDETIC isi propune in aceasta editie diversificarea activitatilor si implicarea, alaturi de partenerii traditionali, a noi parteneri (institutionali, corporatisti si ONG-uri) pentru a facilita identificarea si promovarea oportunitatilor de instruire, training, mentorat pentru tinerii care doresc sa urmeze cariere in sectorul ITC, precum si in domenii complementare care integreaza intensiv noile tehnologii" declara Valentin Negoita, Presedinte APDETIC."