Gmail implineste 10 ani - Ce a adus nou in peisaj si cat de gratuit este de fapt
In 2004 Yahoo! si Hotmail dominau peisajul si Google nu era gigantul de acum. Intr-un deceniu insa Google a ajuns la venituri de peste 50 miliarde dolari/an, iar Yahoo! este in cadere de ani buni.
CNN enumera cateva dintre inovatiile aduse de Gmail: initial stocarea era de numai 1 GB, acum s-a ajuns la 15 GB. Din 2005 are si versiune de mobil, chiar daca atunci nu se lanseze nici macar primul iPhone, iar Google ne permite sa prioritizam e-mail-urile, sa le punem stelute celor importante si sa le sortam pe categorii.
La inceput nu se puteau cauta cuvinte - cheie in e-mail-uri, dar apoi a fost posibil, iar schimburile de e-mail-uri cu diverse persoane sunt afisate in aceeasi pagina sub forma unei conversatii pentru usurinta parcurgerii.
Google a reusit sa transforme Gmail intr-o masina de bani si serviciul, desi este gratuit pentru utilizator, aduce Google castiguri mari fiindca are control asupra informatiilor. Google ofera 15 GB de stocare, iar pentru 1,99 dolari/luna spatiul e extins la 100 GB.
Dar nu de aici vin banii, ci din publicitatea afisata pe Gmail in functie de ce rezulta din scanarile facute de Google prin e-mail-urile noastre. Practic, Google ne lasa sa folosim cum dorim un serviciu de e-mail fiabil, dar in schimb isi rezerva dreptul de a ne pune bannere publicitare in functie de ce rezulta ca ne intereseaza din scanarile prin e-mail-urile noastre.
Daca la scanare sunt descoperite multe cuvinte - cheie legate de laptop-uri si tablete, ne va afisa reclame ale unor magazine online. Daca va rezulta ca avem cuvinte - cheie legate de masini second-hand, reclamele ne vor trimite spre site-uri de anunturi auto.
Din cauza acestor scanari, Google a fost data in judecata, mai ales in SUA, dar compania s-a aparat bine si a motivat si ca scanarea e-mail-urilor este necesara fiindca ajuta la eliminarea spam-ului si a malware-ului.
In orice caz, datele noastre sunt extrem de utile pentru Google care le poate agrega si se ajuta de ele pentru a-si creste veniturile din publicitate.
- +4 (4 voturi)mda (Marţi, 1 aprilie 2014, 17:27) T1beriu [utilizator]"stocarea era de numai 1 GB" - "numai"? Spatiul de stocare a fost de 100 de ori mai mare decat competitorii de la acea vreme.raspunde trimite
- +3 (3 voturi)te rog (Marţi, 1 aprilie 2014, 20:03) J J [utilizator]Vlade mai informeaza-te. La vremea aia 1 Gb era urias fata de competitori. Alt avantaj Gmail era faptul ca permitea verificarea mailului din Outlook pe cand Yahoo taxa aceasta.raspunde trimite

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8