​Retailer-ul generalist eMAG va incepe sa comercializeze in urmatoarele luni articole pentru casa, articole sportive, anvelope si baterii pentru automobile, categoriile urmand sa fie adaugate pas cu pas, incepand cu aceasta vara, a spus seful companiei, Iulian Stanciu. eMAG estimeaza afaceri de 262 milioane euro in acest an si se va mai extinde din octombrie pe a treia piata externa, in afara de Bulgaria si Ungaria de unde isi obtine 10% din venituri. eMAG vrea sa lanseze si produse sub propriul brand.

Iulian Stanciu spune ca isi mentine prognoza ca pe termen lunga sa ajunga la afaceri de un miliard de euro/an, iar pentru asta trebuie adaugate noi categorii de produse, precum cea de fashion, fie prin achizitia marfuriloe de la distribuitori, fie parafand intelegeri cu retaileri care sa vanda direct prin eMAG.

"Cred ca prima categorie o vom vedea peste doua luni", spune seful eMAG, adaugand ca e vorba de articolele pentru casa. La vara ar trebui sa fie lansate ai articolele sportive "Vor fi rachete de tenis, mingi, accesorii, vom incerca sa luam pe rand fiecare sport", spune Stanciu.

Tot in lunile urmatoare categoria auto, care cuprinde lucruri precum roviniete si RCA-uri, va fi completata cu anvelope, produse de curatare a vehiculului si baterii auto, urmand ca la anul sa fie adaugate si piese de schimb. "Nu e o categorie simpla, cum pare la prima vedere. Intram intai pe zona de consumabile si de lucruri pe care le poti comanda fara o configurare prealabila complicata si abia in faza a doua, probabil ca la anul, dupa ce operam cum trebuie categoria, ne uitam si pe aftermarket", a explicat pentru HotNews.ro, Violeta Luca, director executiv la eMAG. "Ar avea sens mai degraba daca vom fi integrati cu service-uri auto pentru anumite pachete speciale", spune ea.

Un segment interesant este si cel de comert cu alimente, care va debuta in acest an, fiind prognozati doi pasi de extindere: primul cu produse "neperisabile" ce nu necesita conditii speciale de transport si pastrare, iar al doilea cu abordare la nivel de cartier si de oras, cu produse diverse si timp de livrare de minim trei ore.

eMAG are de gand sa vanda si produse sub brand propriu, analizand in prezent posibilitatile "Avem o directie de brand propriu si vrem sa aducem produse complementare", spune Iulian Stanciu care da ca exemplu domenii precum design, hrana de animale si fashion. Exista si avantaje, dar si dezavantaje ale acestor produse, problema fiind ca daca ele se strica, efectele negative se rasfrang asupra intregului brand. O solutie ar fi ca produsele cu sigla eMAG sa fie pozitionate in zona medie de pret, nu in cea entry, spune seful companiei.

eMAG a avut in 2013 o cifra de afaceri de 187 milioane euro, iar pentru anul in curs estimeaza 262 milioane euro. O parte consistenta a veniturilor a fost realizata in segmentele electro-IT si telecom, cartile au crescut puternic, diversele accesorii au cea mai mare marja de profit, iar parfumurile sunt egmentul cel mai recent adaugat.

O zecime din afaceri vin din pietele externe: Bulgaria, unde eMAG spune ca are 60% din piata de e-commerce si in Ungaria unde intrarea s-a facut in toamna lui 2013, iar acum cota este de 10%, obiectivul fiind de 35% spre final de an.

In octombrie retailer-ul va intra pe o alta piata externa, insa Stanciu nu a numit-o, printre candidate fiind tari din fosta Iugoslavie, Turcia si Grecia.

eMAG a incheiat anul trecut cu 727 de angajati si vrea sa ajunga la 1.000 spre finalul acestui an.