​Livrarile de tablete pe plan mondial au depasit 50 de milioane de unitati in primul trimestru, insa cresterea pietei a fost de numai 4%, semn ca procentele uriase din trimestrele trecute devin istorie, arata datele companiei de cercetare IDC. Apple are aproape o treime din piata, dar livrarile de iPad au scazut, iar Samsung are peste o cincime din piata. Consumatorii tind sa tina tot mai mult tabletele, iar vanzarile au fost afectate si de cresterea telefoanelor cu ecrane mari, de peste 5 inch.

Piata tabletelor in Q1 2014Foto: IDC

Datele IDC arata ca s-au livrat 50,4 milioane tablete trimestrul trecut, cu aproape doua milioane peste Q1 2013. Apple are 32,5% din piata, Samsung are 22%, iar Asus, cinci procente. Top cinci este completat de Lenovo (4,1%) si Amazon (1,9%).

Fata de primul sfert din 2013, vanzarile Apple au scazut cu 16%, iar cele ale Amazon, cu 47%. Samsung a crescut cu 32%, iar sistemul de operare Android are doua treimi din piata, progrese facand si Windows.