Mozilla va face noi teste prin care va insera anunturi publicitare in tab-urile noi deschise in browser, dar oficialii asigura utilizatorii ca vor avea controlul si ca nu vor fi inundati de reclame. Firefox obtine aproape toate veniturile dintr-un parteneriat cu Google si ar vrea sa-si diversifice sursele, insa va trebui sa nu-si supere userii si asa iritati de prea desele update-uri.

Mozilla va face noi teste limitate si va insera continut "sponsorizat" in cele noua casute care apar la deschiderea unui nou tab si care in general contin capturi de ecran ale site-urilor vizitate cel mai des de utilizator.

Setarile pot fi insa modificate astfel incat cele noua casete sa nu apara in pagina si cei de la Mozilla au tinut sa linisteasca utilizatorii, asigurandu-i ca browser-ul nu va fi inundat de publicitate si userii vor avea control asupra reglajelor.

Cei de la Mozilla mai spun ca testele se fac pentru a putea intelege ce lucruri din browser sunt considerate utile de cei care-l folosesc, dar mai ales ce elemente ignora si dezactiveaza.

Testele nu implica reclame pe bani, ci urmaresc feedback-ul venit de la utilizatori. Se va trece la reclame pe bani doar daca reactiile vor fi pozitive, spun cei de la Mozilla, citati de BBC.

Problema este, noteaza TechCrunch, ca in 2012 98% dintre veniturile Mozilla au venit din parteneriatele cu motoarele de cautare, mai ales cu Google, iar Mozilla ar vrea sa gaseasca si alte surse de venit. Aceasta strategie nu se potriveste insa cu imaginea de brand a Mozilla care s-a declarat mereu a fi organizatie independenta, imagine greu de pastrat daca va lua bani de la brand-urile mari.