Companiile europene risipesc anual investitii in tehnologie in valoare de miliarde de euro, prin faptul ca nu utilizeaza software-ul de business la intreaga capacitate, potrivit unui studiu comandat de Sage, unul dintre cei mai mari lideri globali in furnizarea solutiilor si serviciilor de business management.

Studiul, la care au participat 600 de manageri IT din companii din Uniunea Europeana, a aratat ca, in medie, fiecare dintre cele peste 220.000 de companii de marime medie din Europa, irosesc anual 43.138 de euro, sau, impreuna, risipesc anual 9,6 miliarde de euro.

Ceea ce inseamna ca 88% din totalul companiilor care au investit in implementarea soft-urilor de business management nu rusesc sa le foloseasca la adevarata lor capacitate.

Motivele pentru aceasta stare de fapt difera de la o tara la alta. Companiile din Germania, spre exemplu, dau vina pe faptul ca soft-urile de business dubleaza alte tipuri de software deja existente (35%), in timp ce putin peste un sfert (26%) dintre respondentii din Marea Britanie justifica aceasta situatie prin lipsa cererii din partea clientilor.

Faptul ca firmele nu au nevoie de toate functiile soft-urilor de business management (36%), dar si lipsa training-urilor pentru utilizatorii finali (25%) sunt principalele motive pentru neutilizarea la adevaratul potential al acestor programe.

Cat priveste Romania, potrivit studiului, si aici gasim aceleasi motive, dar in procente diferite: 40% dintre respondenti au mentionat ca programele software de business management au prea multe functionalitati in raport cu nevoile lor, iar 40% se plang de lipsa training-ului in folosirea programelor respective.

Potrivit studiului, eficienta este factorul cheie care trebuie sa fie adresat de software-ul de business, 65% dintre respondenti indicand acest aspect ca fiind nevoia principala a oricarei afaceri. In Romania, acest aspect este mentionat de 74% dintre respondenti. Pe de alta parte, doar o treime (34%) dintre tari percep software-ul de business ca pe o cale catre cresterea afacerii.

Studiul mai releva faptul ca "social media" devine un segment care atrage tot mai mult atentia companiilor, 64% dintre acestea indicand ca doresc ca o astfel de componenta sa fie inclusa in soft-ul de business management. Si componenta cloud continua sa domine agenda IT, 76% dintre companii intentionand sa investeasca in viitor in software de business bazat pe cloud.

La acest capitol, in Romania lucrurile stau putin diferit. Aici, 72% dintre companiile de dimensiune medie considera segmentul Social Media ca un element important al unui software de business management, iar 66% dintre companiile medii de pe piata locala planuiesc sa investeasca in software de business bazat pe cloud.

Sage a comandat un studiu independent, cercetarea fiind realizata de Redshift Research Crowdology. Studiul a fost realizat in aprilie 2014 pe 600 manageri IT in companii cu un numar intre 250 si 1.000 de angajati, in urmatoarele tari: Marea Britanie, Franta, Germania, Portugalia, Spania, Belgia, Romania si Olanda. Cifrele citate in acest comunicat se bazeaza pe estimarile Uniunii Europene care mentioneaza existenta a 222.628 de companii de dimensiuni medii in UE la nivelul anului 2012.

Sage Group plc, este unul dintre principalii dezvoltatori mondiali de software de gestiune a afacerilor pentru firmele mici si medii, oferind de la solutii si servicii de contabilitate si salarizare la ERP, CRM si plati.