​O agentie de protectie a datelor din Regatul Unit va investiga Facebook pentru a vedea daca cea mai mare retea sociala a incalcat legislatia prin experimentul psihologic derulat fara stirea user-ilor, scrie Financial Times. Facebook a fost masiv criticata pentru experimentul derulat timp de o saptamana in 2012, scopul demersului fiind de a vedea in ce mod diversele postari pot influenta starea emotionala a utilizatorilor.

Information Commissioner's Office (ICO) din Regatul Unit va lua legatura cu autoritatile de protectie a datelor din Irlanda (unde e sediul european Facebook), scopul fiind de a se vedea daca Facebook a incalcat legile de protectie a datelor prin experimentul psihologic facut fara stirea celor 700.000 de profiluri la care s-a umblat.

ICO va incerca sa determine daca Facebook, prin modul cum a procedat pentru a face experimentul, a incalcat legile de protectie a datelor

Cei de ICO spun ca e prematur sa se traga concluzii, insa aspectele ce vor fi verificate tin de cantitatea de date personale implicata si daca s-a cerut consimtamantul user-ilor.

Cercetatorii Facebook au eliminat la inceput de 2012 din News Feed-ul a 689.000 utilizatori status-urile cu incarcatura emotionala pozitiva sau cele cu incarcatura emotionala negativa, scopul fiind de a stabili daca fenomenul contagiunii emotionale este prezent si pe cea mai mare retea sociala.

Rezultatele studiului arata ca fenomenul este prezent: "interactiunea in persoana si indiciile oferite de limbajul non-verbal nu sunt strict necesare pentru contagiunea emotionala". A scazut numarul postarilor emotional pozitive ale utilizatorilor de Facebook din al caror News Feed au fost anterior inlaturate statusurile pozitive. Acelasi lucru este valabil pentru postarile cu incarcatura emotionala negativa.

Concluzia studiului, publicata in revista PNAS, este ca emotiile exprimate de altii pe Facebook ne influenteaza propriile emotii, fiind o dovada ca exista contagiune emotionala prin retele sociale.

Dezvaluirile legate de studiu au infuriat multa lume, fiindca Facebook a manipulat cele afisate pe News Feed si nici nu a cerut consimtamantul utilizatorilor, compania fiind in mod legal acoperita de Termenii si Conditiile vagi care ii permit sa "jongleze" cu datele utilizatorilor.