Grupul elvetian Swatch, celebru pentru marci precum Tissot, Longines si Omega, a confirmat ca in vara lui 2015 va lansa un smartwatch pe care-l va construi pe cont propriu si nu in colaborare cu alte mari companii, cum s-a zvonit. Ceasul inteligent va avea functii precum cele de numarare a pasilor sau a caloriilor consumate, a spus seful grupului, citat de Reuters.

Ceas SwatchFoto: Swatch

Swatch spunea acum doi ani ca nu e interesata de segmentul smartwatch, insa si-a dat seama ca nu poate sta departe de el fiindca piata are potential urias si cele mai reusite terminale pot aduce profituri consistente.

Nick Hayek, seful Swatch, spune ca in vara lui 2015 va fi lansat un smartwatch care va dispune si de conectivitate Bluetooth. El a tinut insa sa sublinieze faptul ca, desi Swatch produce procesoare, display-uri si baterii, ceasurile raman de departe activitatea cea mai importanta.

"Mesajul nostru catre clienti este ceasul. Daca le place s-ar putea sa fie interesati si de functii suplimentare. Este o problema daca ajungi sa definesti un produs doar prin tehnologia cu care vine. tehnologia in sine nu vinde, cel putin nu la ceasuri", e de parere seful Swatch.

Grupul, care a mai lansat un ceas inteligent acum 10 ani, avand insa vanzari slabe, spune ca nu va colabora cu nimeni pentru acest prim smartwatch, chiar daca a primit multe oferte din industrie. S-a vorbit chiar si de un dream-team pe care elvetienii l-ar putea realiza impreuna cu Apple, insa elvetienii au negat clar.

Swatch se bazeaza si pe faptul ca este un brand respectat pe piata ceasurilor, astfel ca smartwatch-ul are mari sanse sa fie mai reusit decat cele lansate de companii specializate in smartphone-uri.

Cert e ca piata ceasurilor inteligente are un potential fantastic, estimarile fiind ca vanzarile totale ar putea creste de 20 de ori intre 2014 si 2018.