​Google trebuie sa prezinte Comisiei Europene noi solutii in cadrul anchetei in care compania e acuzata de abuz de pozitie dominanta, setul precedent de propuneri Google fiind dur criticat de companiile concurente, scrie AFP. Comisia a deschis in noiembrie 2010 o ancheta formala impotriva Google si in total 16 companii acuza oficial gigantul web de practici prin care isi inlatura concurenta si isi promoveaza propriile produse si servicii.

In februarie se parea ca ancheta se apropie de sfarsit fiindca CE se arata satisfacuta de modificarile promise de Google. Insa, dupa ce Comisia a trimis setul de propuneri si la companiile care au depus plangere, s-a dovedit ca unele dintre ele sunt total nemultumite de acestea.

"Incercam sa intelegen argumentele companiilor care au depus plangeri si incercam sa extragem de Google solutii la aceste argumente solide. Unele companii au venit cu noi argumente, date si consideratii", spune comisarul europeam pentru concurenta, Joaquim Almunia care a precizat ca de la unele companii a venit feedback foarte foarte negativ.

Chestiunea controversata tine mai ales de locul unde Google va rezerva spatiu pentru rivali pe motorul de cautare si modul in care acestia pot licita pentru acel spatiu.

Comisia Europeana a respins primele doua seturi de propuneri cu care a venit Google, iar comisarul Almunia a fost presat sa il respinga si pe al treilea, multi fiind de parere ca Google nu este de buna-credinta si va trage cat mai mult de timp.

In cel mai grav caz Google risca o amenda de 10% din cifra de afaceri daca lucrurile degenereaza. Cifra anuala de afaceri este de circa 60 miliarde dolari.

Multe dintre companiile de la care a pornit ancheta se plangeau ca practicile abuzive ale Google s-au intetit in 2011 cu o vointa clara de a elimina orice forma de concurenta in numeroase sectoare precum cautarea de clipuri video online sau compararea preturilor unor produse, cazari si bilete de avion.

Google era acuzata nu doar ca isi privilegiaza in rezultatele cautarii propriile produse, ci si ca pur si simplu copiaza continut din alte site-uri concurente - precum cele cu review-uri de calatorii si restaurante - si il afiseaza in propriile rezultate fara acordul site-ului de unde continutul fusese preluat.