Capitalizarea de piata a Facebook a depasit pentru prima oara nivelul de 200 de miliarde de dolari, depasind companii precum Toyota, Coca-Cola si Bank of America, scrie Financial Times. Facebook a atins in sub doi ani si jumatate de bursa capitalizarea de 200 de miliarde, in mai putin timp decat le-a trebuit celor de la Google care in prezent sunt insa la 400 miliarde dolari.

Facebook a intrat pe bursa in mai 2012 cu o cotatie de 38 dolari/actiune, primele luni au fost grele cu scaderi la sub 18 dolari, insa apoi lucrurile si-au revenit. Luni, actiunile au inchis la 77,89 dolari, ceea ce inseamna o capitalizare de piata de 200,9 miliarde dolari.

Google s-a listat in toamna lui 2004, a atins trei ani mai tarziu 200 de miliarde dolari, insa apoi valorea a scazut si abia in decembrie 2009 a atins din nou pragul. Acum Google are o capitalizare dubla fata de Facebook.

Comparand Google cu Facebook trebuie remarcat ca cea de-a doua are marje mai mari de profit fiindca investeste mai putin in proiecte speculative precum cele ale Google (de exemplu masina fara sofer si dronele), e de parere Brian Wieser, analist la Pivotal Research.

In plus, cifrele arata ca pana acum disciplina financiara este mai buna la Google, decat la Facebook, mai spune el.

Facebook are 1,32 miliarde de useri pe plan mondial cu 14% mai mult ca anul trecut, iar 829 de milioane intra macar o data pe zi. De pe mobil 1,07 miliarde intra macar o data pe luna, iar din acestia, peste 600 de milioane intra in medie macar o data pe zi. Numarul celor care intra des de pe mobile a crescut sustinut: 39% intr-un an.

In Romania Facebook are 7,2 milioane utilizatori.

Cifra de afaceri a Facebook a fost de 2,91 miliarde dolari in Q2 2014, fata de 1,81 miliarde dolari in perioada similara din 2013. profitul net a urcat puternic de la 333 milioane dolari, la 791 milioane dolari.