Compania de IT Avangate - care in toamna lui 2013 a fost preluata de fondul de investitii Francisco Partners - isi continua tot mai accelerat planurile de expansiune, va angaja 40-50 de oameni in 2015 si se va axa mai ales pe pietele asiatice si pe America Latina, a spus penru HotNews.ro, directorul de marketing al Avangate, Michael Ni, prezent la evenimentul How To Web.

Michael NiFoto: Avangate

Compania de e-commerce Avangate a fost fondata in 2006 de Radu Georgescu si pana in octombrie 2013 a facut parte din grupul GECAD, crescand sustinut in ultimii ani. Din toamna lui 2013 compania e fost preluata de fondul de investitii Francisco Partners si de atunci multe s-au schimbat.

Avangate a inceput activitatea in Romania, s-a extins in Europa de Vest, apoi in Asia si urmatorul pas a fost America de Nord. Compania are 200 de angajati, din care 150 in Romania si restul in Europa de Vest, Asia si SUA. Printre tarile in care compania are echipe se numara Olanda, SUA, Rusia si Taiwan. Sediul este, din ratiuni fiscale, la Amsterdam.

Avangate a creat o platforma internationala de e-commerce prin care ajuta producatorii de software si SaaS "software ca serviciu" sa isi vanda produsele in cloud in orice tara, indiferent de modelul de business (adica produs downloadabil sau nu, licente etc.), indiferent de canalul prin care vinde: direct, prin parteneri sau distribuitori.

Care sunt planurile de crestere ale Avangate? "In ultimii patru ani compania a crescut de sase ori si continuam sa crestem, speram noi la aceeasi viteza. Acum facem planurile si stabilim cat trebuie sa angajam si cat sa subcontractam, insa anul acesta am angajat 45-50 de oameni si ne asteptam sa mentinem ritmul si pe viitor", a spus pentru HotNews.ro, Michael Ni, directorul de marketing al companiei.

Ce s-a schimbat cel mai mult de cand fondul Francisco Partners a preluat controlul "Cea mai mare schimbare tine de finantele pe care le avem la dispozitie, fiindca aveam nevoie de bani care sa ne ajute sa crestem. (...) Cei de la Francisco au o filosofie buna, ei spun: , astfel ca prefera sa angajeze o echipa de management in care au incredere. Am evoluat extraordinar de bine pe o piata pur si simplu exploziva", spune Ni.

Avand bani mai multi, Avangate si-a permis sa angajaeze mai multi oameni si mai buni. Avangate publica foarte putine date financiare, insa in ultimii ani cresterile cifrei de afaceri au fost de 50% de la an la an, procentul fiind valabil si pentru anul in curs. "Acum cativa ani eram de trei-patru ori mai mici decat concurentii, acum insa am ajuns aproape la fel de mari ca ei. Nimeni in domeniu nu a crescut in asa ritm accelerat si continuam sa luam cote de piata de la rivali. Acum ceva timp, competitorii nostri ne tratau "de sus", spunand ca suntem "acea companie din Romania", dar in prezent ne privesc si ei ca pe o companie globala", spune directorul de marketing.

Care sunt zonele cele mai promitatoare pentru Avangate? Asia si America Latina sunt pietele pe care clientii Avangate se extind cu cea mai mare rapiditate si Avangate se orienteaza mult in acele zone.

Avangate are cativa oameni in Taiwan (de unde sunt gestionate activitatile din Asia), insa cu timpul va fi nevoie si de un birou in China, dar nu in 2015 "Ca sa intri in China trebuie sa faci un joint-venture, sunt lucruri complexe", spune Michael Ni care adauga ca pentru moment relatiile cu vendorii din China sunt gestionate din Taiwan si lucrurile merg bine.

Cand e vorba de China trebuie semnalata cea mai mare zi a cumparaturilor online din lume, 11 noiembrie, Ziua oamenilor Singuri, zi de shopping creata de Alibaba Gropu (vanzarile au trecut de 9 miliarde dolari)

Si Avangate a simtit o crestere a vanzarilor pe 11 noiembrie "Cand am vorbit cu cei de la companiile afiliate, am aflat ca am avut si noi de castigat, insa nu ne-am ocupat de anumite promotii specifice de Singles Day. Noi ajutam vendorii peste tot in lume la diverse zile speciale precum Cyber Monday sau Back to School (...) Ne ocupam de partea de e-payment pentru clientii nostri, astfel incat ei sa nu trebuiasca sa creeze sute sau mii de relatii cu procesatori de plati sau cu metode de plati din toata lumea. Noi simplificam asta pentru vendori, astfel incat acestia sa se duca sa vanda imediat in ce piete vor. De exemplu, Kaspersky cand a vrut sa intre pe piata turca era in fata unui proiect de trei-sase luni fiindca trebuia sa creeze acolo o entitate, sa rezolve problemele legale, sa caute oameni si sa aiba si acces la metodele locale de plata. Ei bine, apeland la noi au ajuns acolo in doar trei-patru saptamani"

In America Latina, cealalta directie esentiala de extindere, Brazilia e o piata foarte promitatoare, insa si mai atractiv este Mexicul unde se plateste masiv pe internet. Avangate nu era nevoie in viitorul apropiat de un birou in America Latina, insa compania are acolo parteneri care o reprezinta

Inca de acum cativa ani cei de la Avangate vorbeau despre listare, posibil la bursa NASDAQ, insa nimic nu s-a concretizat, dar compania creste. Ce se nmai intampla cu planurile de listare? Nu reprezinta o prioritate, si nu se va intampla mai repede de trei-patru ani. Sunt foarte multe variabile care trebuie luate in seama, fiindca exista si alte moduri prin care compania poate creste, inclusiv prin achizitii.

Si intr-adevar Avangate este interesata de achizitii, mai ales de cand e sub "umbrela" Francisco Partners. Compania devine mai agresiva si cauta metode prin care sa isi extinda prezenta pe piata, mai ales in segmente noi. Posibilitatea unor achizitii trebuie sa tina cont si de factorul geografic, fiindca o companie nu trebuie sa fie foarte departe de zonele de actiune ale partenerilor.

Mizand pe investitii, Avangate nu a putut obtine in ultimii ani profit, insa intr-unul dintre trimestrele din acest an Avangate a fost pe plus. "Business-ul a crescut sustinut, au fost investitii masive, dar nu e ca si cand ai arunca banii pe foc si apoi ai sufla in el. Trebuie insa sa gestionezi cresterea, sa fie una desteapta si sigur vor fi si perioade in care vom fi profitabili", spune Michael Ni.

Platforma Avangate furnizeaza servicii care nu sunt vizibile pentru un om care cumpara online software, insa e vorba de servicii esentiale pentru desfasurarea fara probleme a unei tranzactii online.