Televizoarele se afla, alaturi de drone si de obiectele "purtabile", intre categoriile cel mai bine reprezentate la CES, insa in dorinta de a simplifica lucrurile pentru consumator, producatorii le-au complicat si mai mult, arata o opinie a PC World. De ce? Fiindca exista multe sisteme de operare si multe incompatibilitati cu unele aplicatii, diversitatea atingand un grad deosebit de mare.

Gigantii pietei TV-urilor adauga aplicatii si servicii de streaming in dorinta de a se diferentia de rivali, dar si de a da consumatorilor un motiv de a le cumpara produsele. Toti spun ca vor ca lucrurile sa devina cat mai simple pentru consumator, insa reusesc contrariul: sa le complice, sunt de parere cei de la PC World.

Aproape fiecare mare producator foloseste un sistem de operare diferit si, in consecinta, nu fiecare aplicatie sau serviciu va putea fi rulat pe orice model smart TV. Daca mai toate pot rula servicii precum YouTube si Netflix, alte servicii populare in SUA nu vor fi disponibile pe toate modelele inca din primele luni.

Situatia este mai complicata si din cauza ca unele companii vor sa se departeze de Google si resping Android-ul fiindca se tem ca gigantul american va capata o pozitie dominanta extrema. Tinandu-se departe de Google, gigantii TV-urilor isi pot pune in prim-plan propriile aplicatii si pot sa-si creasca sansele de a obtine venituri mari din aplicatii de tipul video-on-demand.

Google a patruns greu in universul televizoarelor, Android fiind folosit pe modele de la Sony, Sharp si Philips. Daca Sony a anuntat acum adoptarea pe scara larga a Android, Samsung a anuntat ca va merge pe propriul sistem Tizen, Panasonic utilizeaza Firefox OS, iar LG are sistemul Web OS (sistem dezvoltat de Palm, care l-a vandut catre HP si care apoi l-a vandut catre LG).

In 2013 s-au vandut pe plan mondial aproape 100 de milioane de televizoare smart, estimarile fiind ca se vor depasi 200 milioane unitati in 2018.