​Putine companii IT au crescut atat de mult in ultimii ani cum s-a intamplat cu Lenovo care a facut achizitii importante si s-a lansat pe noi segmente. Si in Romania compania chineza spera sa se extinda rapid, va lansa noi modele de smartphone-uri, va intra si pe segmentul electronicelor "purtabile" si vrea sa-si consolideze locul intai la capitolul PC-uri, a spus Aurel Netin, sef al companiei locale, la evenimentul de inaugurare a noului sediu central.

Lenovo Yoga 3 11 LaptopFoto: Lenovo

PC-uri

Lenovo a fost in 2014 numarul unu mondial pe piata PC-urilor, aceeasi pozitie fiind si pe piata romaneasca unde seful Lenovo Romania estimeaza ca brandul are o cota de circa 25%, pe o piata de 750.000 de desktop-uri si PC-uri. "Am reusit sa ne consolidam pozitia si am avut rezultate foarte bune in trimestrul al patrulea", spune seful Lenovo Romania care precizeaza ca Lenovo e pe locul intai atat la desktop, cat si la laptop.

Smartphone-uri

Compania a lansat la final de august primele sale modele in Romania si a vandut 60.000 de unitati de atunci. Pentru intreg anul fiscal care se incheie la 31 martie obiectivul este de 100.000 de unitati, iar pentru urmatorul an fiscal este de 10% din piata. Practic, compania vizeaza o dublare a cotei de piata in anul fiscal urmator (in cel prezent cota asteptata fiind 5% (100.000 de unitati dintr-o piata de 2 milioane unitati). Vor continua lansarile si pe partea premium in 2015, primele modele urmand sa ajunga in piata in 2015.

Dispozitive "purtabile"

Lenovo a prezentat la CES Las Vegas o bratara electronica ce monitorizeaza diversi indicatori si se poate sincroniza cu un smartphone. Lenovo va lansa dispozitive "purtabile" si in Romania, dar lansarea lor depinde foarte mult de volumele pe care compania estimeaza ca le-ar putea vinde. Daca estimarile sunt suficient de mari, astfel de dispozitive vor fi aduse ."Nu stiu inca, depinde de marimea pietei. Cel putin declarativ romanii sunt dornici, dar sa speram ca le vor cumpara", spiune Aurel Netin.

Tablete

Tabletele pareau acum doi ani ca vor creste la infinit, insa acest lucru nu se intampla si se observa o incetinire clara a cresterii vanzarilor din mai multe motive.

"E o concurenta acerba pe piata tabletelor. peste 60% din vanzari vin de la tabletele de 7 inci si multe dintre ele au doar WiFi. iar lumea le cumpara pentru a linisti copiii In Romania in topul terminalelor de 7 inci primii opt jucatori sunt locali, ceea ce inseamna pret mic. Pretul mediu in piata pentru o tableta de 7 inci si WiFi e 310 lei, TVA inclus. Au fost tablete si la 99 lei si la 149 lei, in aceste conditii multi nu vad vreun motiv sa dea 299 sau 399 lei pe o tableta".

In plus, oamenii nu au motiv sa schimbe des tabletele: la inceput le schimbau des, dar acum nu-s motivati fiindca nu e nimic nou tehnologic "Cand va veni ceva tehnologic nou sau la design, lucrurile se vor schimba. Acum totul e la fel de trei ani"

O alta problema tine de faptul ca oamenii folosesc tabletele mult mai putin decat se asteptau atat producatorii, cat si cei care le-au cumparat. In aceste conditii, multi se orienteaza catre phablete, acele telefoane cu ecran mare de pana la 6 inci.

Tinta pentru anul fiscal care se incheie in martie este de 10%, in timp ce pentru anul fiscal 2014-2015 este de 15% pe piata locala a tabletelor.