Apple lucreaza de patru ani la ceasul sau inteligent care va fi in magazine in aprilie, iar proiectul a pus companiei multe probleme, fiindca Apple ar fi dorit sa puna mai multi senzori care sa masoare starea sanatatii utilizatorilor, insa nu a reusit. Ceasul va masura numarul de pasi si pulsul, insa nu va putea masura glicemia, tensiunea sau nivelul de stres, fiindca testele cu diversii senzori au fost nemultumitoare, scrie Wall Street Journal.

Apple WatchFoto: Apple

WSJ scrie ca dezvoltarea ceasului inteligent a inceput acum patru ani si, desi e ceva normal ca Apple sa experimenteze enorm cu orice tip de produs, ceasul a pus dificultati deosebite si a consumat resurse foarte mari, proiectul devenit controversat chiar in interiorul companiei.

De ce s-a intamplat asta? Fiindca Apple, cand a inceput sa lucreze la smartwatch, l-a gandit ca fiind un dispozitiv complex care sa masoare multe lucruri legate de sanatatea purtatorului, cum ar fi tensiunea, glicemia sau nivelul de stres. Niciuna dintre aceste functii nu va fi insa prezenta, fiindca senzorii, fie ofereau rezultate eronate, fie ar fi fost prea complecsi pentru a fi pusi pe un ceas.

De exemplu, Apple ar fi vrut ca ceasul sa aiba senzori care, masurand conductivitatea pielii, sa dea date exacte despre nivelul de stres al purtatorului, principiul fiind asemanator cu cel de la detectorul de minciuni. Insa testele au dovedit ca valorile afisate erau eronate la cei cu par pe corp sau la cei cu pielea uscata.

Apple ar fi vrut sa puna si senzori care sa masoare glicemia fara a fi nevoie sa se ia sange, insa tehnic acest lucru se dovedea extrem de greu. In plus, aparea o problema de omologare in caz ca ceasul ar fi furnizat purtatorului sfaturi medicale pornind de la nivelul acestor indicatori. Intr-un cuvant, Apple nu ar fi exclus litigii cu autoritatile de reglementare din domeniul medical pe tema datelor de sanatate furnizate de ceas.

Compania ar fi vrut sa puna si un senzor care sa masoare tensiunea, insa nici acesta nu s-a dovedit viabil. Daca ne gandim ca si tensiometrele digitale din comert ofera uneori valori indoielnice, nu e greu sa ne dam seama ca un ceas mic nu ar fi avut cum sa calculeze cu acuratete.

Imposibilitatea de a pune pe ceas senzorii respectivi a devenit insa o mare problema de marketing pentru Apple, fiindca nu mai poate folosi ideea de dispozitiv axat pe masurarea diversilor indicatori ai sanatatii. Solutia gasita de oamenii Apple este ca ceasul ofera cate ceva din toate: e accesoriu de fashion, obtii franturi de informatii fara sa mai privesti ecranul telefonului, poti cumpara cu Apple Pay sau iti poti masura activitatea fizica zilnica.

In orice caz, notorietatea brandului va ajuta mult vanzarile, dovada fiind si informatiile pe surse aparute marti, indicand ca Apple ar fi cerut furnizorilor sa produca 5-6 milioane de ceasuri. Versiunea de intrarea in gama ar reprezenta jumaate din total, cea medie ar f o treime din volum, iar cea ultra-premium ar completa diferenta pana la 100%.