Huawei a lansat la Mobile World Congress Barcelona primul sau smartwatch, un model cu ecran de 1,4 inci si 4 GB stocare. Fata de alte smartwatch-uri, ceasul companiei chineze are design asemanator ceasurilor de mana traditionale, in incercarea de a atrage o parte dintre fanii acestei categorii. Si LG a lansat un smartwatch care ataca segmentul premium.

Huawei WatchFoto: Huawei

Huawei Watch are ecran circular AMOLED 1,4 inci cu rezolutie 400x400 pixeli si 286 ppi. Procesorul Qualcomm este de 1.2GHz, memoria RAM este de 512 MB, iar stocarea, de 4 GB. Ceasul are cadru de otel si va fi lansat in iunie, cu sistemul Android Wear.

"Oamenii prefera ceasurile de mana clasice, traditionale, iar smartwatch-urile din ziua de azi nu sunt traditionale", admite Richard Yu, sef al diviziei consumer la Huawei. Yu spune ca ceasul este format din 130 de componente, iar procesul de asamblare manuala presupune 160 de etape.

Cesurile inteligente au fost primite cu oarecare raceala de consumatori si vanzarile sunt mici fiindca aceste ceasuri iti afiseaza notificari de pe smartphone, insa nu pot fi un inlocuitor pentru telefon. Mai mult, ceasurile sunt scumpe, bateria tine in multe cazuri sub o zi de utilizare, iar rezolutia ecranului este enervant de mica. Opinia generala in randul publicului este ca aceste ceasuri "smart:" sunt inutile.

Huawei spera ca designul apropiat de un ceas clasic va atrage mai multi cumparatori. Huawei Watch se sincronizeaza prin Bleutooth cu telefonul, iar printre senzorii prezenti se numara accelerometrul, , masurarea pulsui, barometrul si functiile de monitorizare a activitatii fizice.

Huawei a mai lansat doua noi bratari de fitness si are ambitii mari pe segmentul "purtabilelor". Compania e cunoscuta pentru smartphone-uri, iar in 2014 vanzarile companiei in segmentul consumer au crescut cu 30%, pana la 12,2 miliarde dolari, numarul de terminale livrate fiind 75 de milioane.