​Apple va prezenta informatii complete despre ceasul inteligent Watch pe 9 martie si tot atunci va comunica si datele despre cele mai scumpe versiuni, zvonurile indicand ca pretul maxim ar putea fi 10.000 de dolari pentru ceasul din aur de 18 karate. Marea intrebare este daca Apple nu exagereaza punand la vanzare un ceas atat de scump care nu are nicio diferenta de specificatii tehnice fata de varianta de 350 de dolari.

Apple WatchFoto: Apple

Pe 9 martie la un eveniment de presa Apple va prezenta toate detaliile ceasului inteligent anuntat in toamna. Va spune cand va fi disponibil in fiecare zona geografica, va publica lista completa a specificatiilor tehnice si, mai ales, va publica lista preturilor versiunilor de "fite".

Financial Times citeaza surse care sustin ca versiunea ce va dispune de bratara din aur masiv si de cadran aurit ar putea costa 10.000 de dolari, suma imensa chiar si pentru o marca premium precum Apple.)

Va fi cel mai scump gadget al Apple din 1983 in prezent (atunci computerul Lisa costa 10.000 de dolari si si-a gasit doar 100.000 de clienti, fiind considerat unul dintre putinele produse ratate ale companiei.

Apple Watch are putini senzori si, ca si gadget este limitat fiindca tehnologia nu a permis integrarea unui numar mare de senzori. Insa partea esentiala este ca Apple vede ceasul ca accesoriu de fashion si se adreseaza fanilor Apple care vor sa fie la moda si vor sa se afiseze cu cel mai "trendy" gadget.

Varianta aurita se va adresa clar celor cu extrem de multi bani, dar intrebarea este daca Apple va reusi sa convinga multi dintre ei ca merita sa dea 10.000 de dolari pe un ceas care la anul vine cu o noua generatie si deci nu se poate vorbi de o investitie pe termen lung.

Este adevarat ca ,la un ceas placat cu aur, marja de profit este uriasa, astfel ca Apple poate obtine venituri bune si fara sa faca volume extrem de mari. Optimistii spun ca prezenta in gama a unui ceas de super fite de 10.000 de dolari va stimula vanzarile modelelor mult mai ieftine ale gamei.

Apple a angajat o serie de directori de la companii mari de moda, semn ca versiunile scumpe ale ceasului vor fi pozitionate ca fiind bijuterii, astfel ca pentru cei care le vor cumpara nu va conta faptul ca in doi-trei ani va aparea un ceas mult mai avansat tehnologic,