​Comisia Europeana este aproape de a ajunge la o concluzie in ancheta demarata in 2010 contra Google care este acuzata de abuz de pozitie dominanta. WSJ scrie ca oficialii CE par sa fie aproape de a decide ca trebuie sa aplice o amenda, dupa ce mai multe runde de negocieri au esuat. Comisia a deschis in noiembrie 2010 o ancheta formala impotriva Google si in total 16 companii acuza gigantul web de practici prin care isi inlatura concurenta si isi promoveaza propriile produse si servicii.

Logo GoogleFoto: pixabay.com

Comisia va anunta in urmatoarele saptamani o decizie, insa, chiar daca pare previzibil sa fie vorba de o amenda, Google are inca timp sa ajunga la o intelegere, sa aplice majoritatea modificarilor cerute si sa se ajunga la retragerea acuzatiilor.

Comisia Europeana a cerut Google sa vina cu propuneri pentru a remedia problemele concurentiale, iar Google a venit in 2014 cu trei seturi de modificari, insa oficialii UE nu s-au declarat multumiti. La final de 2014, o data cu schimbarea comisarilor europeni, se pare ca s-a schimbat si atitudinea Comisiei care nu mai e dispusa ca negocierile sa tergiverseze si e aproape de a termina ancheta si de a conchide ca Google trebuie amendata, maximul posibil fiind 6 miliarde dolari (10% din cifra de afaceri).

In februarie 2014 se parea ca ancheta se apropie de sfarsit fiindca CE se arata satisfacuta de modificarile promise de Google. Insa, dupa ce Comisia a trimis setul de propuneri si la companiile care au depus plangere, s-a dovedit ca unele dintre ele sunt total nemultumite de acestea. In a doua parte din 2014 a urmat un nou set de propuneri, insa nici acestea nu erau multumitoare.

Multe dintre companiile de la care a pornit ancheta se plangeau ca practicile abuzive ale Google s-au intetit in 2011 cu o vointa clara de a elimina orice forma de concurenta in numeroase sectoare precum cautarea de clipuri video online sau compararea preturilor unor produse, cazari si bilete de avion.

Google era acuzata nu doar ca isi privilegiaza in rezultatele cautarii propriile produse, ci si ca pur si simplu copiaza continut din alte site-uri concurente - precum cele cu review-uri de calatorii si restaurante - si il afiseaza in propriile rezultate fara acordul site-ului de unde continutul fusese preluat.