​Apple ar vrea ca pe viitor sa nu mai existe cozi in fata magazinelor la lansarea de noi produse, clientii fiind incurajati prin diverse moduri sa cumpere mai mult online, arata o comunicare interna citata de Guardian. Sunt celebre imaginile cu oameni care asteptau cu zilele in fata magazinelor Apple din toata lumea, iar pe 24 aprilie e posibil ca lucrurile sa se repete la lansarea ceasului.

Imbulzeala in fata unui magazin AppleFoto: YouTube

Un memorandum intern al companiei - semnat de directoarea pe retail Angela Ahrendts - sfatuieste managerii magazinelor Apple sa faca asa incat cozile sa devina istorie. "Este o schimbare semnificativa de mentalitate. Spuneti-le clientilor ca avem disponibilitate mai mare online, aratati-le cum sa procedeze si le veti aduce zile frumoase", spune Ahrendts care adauga ca trebuie sa ramana in trecut zilele in care clientii se alegeau cu produsul dorit numai daca aveau mare noroc.

Pentru Apple, uriasele cozi au si parti pozitive si parti negative. Arata ca e un brand popular pentru ca unii fani devotati sunt dispusi sa stea zile intregi in ploaie. Insa aceste cozi sunt luate de multi in deradere, iar cei care au rabdarea sa stea atat de mult sunt considerati obsedati.

Apple va comunica mult pe tema comertului online, iar descurajarea oamenilor sa se imbulzeasca la magazinele fizice inainte de lansari mai are un scop: diminuarea pietei gri, a celor care cumpara dispozitivele in ziua lansarii pentru a le vinde la suprapret in tari unde aceste dispozitive urmeaza a fi lansate mult mai tarziu.

Zvonurile indica faptul ca ceasul Apple Watch care se lanseaza pe 24 aprilie nu va putea fi cumparat inca de la inceput in magazinele din Marea Britanie, ceasurile expuse fiind doar pentru test, doritorii fiind invitati sa faca precomenzi online.