Google va aplica din 21 aprilie o schimbare importanta in algoritmii de cautare, dand prioritate site-urilor adaptate pentru mobil in rezultatele afisate dupa o cautare online. In conditiile in care 60% din trafic e realizat de pe smartphone si tableta, Google vrea sa determine tot mai multe site-uri sa lanseze versiuni adaptate acestor dispozitive. Relatand subiectul, Business Insider scrie ca foarte multe companii mici vor fi dezavantajate, insa si unele companii foarte mari au site-uri neadaptate pentru mobil. Trebuie spus ca Google a anuntat inca din februarie informatii despre schimbare, dand si date despre ce lucruri trebuie modificate.

HotNews.roFoto: Hotnews

Practic, vor fi mai sus plasate in rezultatele cautarii site-urile adaptate pentru mobil. E vorba de site-uri cu text de dimensiuni mai mari, cu link-uri pe care e usor sa faci click si site-uri care se adapteaza in functie de marimea ecranului pe care sunt vizualizate. Google spune ca userii vor avea o experienta mai placuta daca vor accesa site-uri adaptate dispozitivului de pe care sunt vazute. In plus, multi se plang de site-urile neadaptate care au meniuri greu de accesat si care consuma extrem de mult trafic pe smartphone. Compania a anuntat inca din februarie schimbarea si a dat webmaster-ilor si sfaturi despre modificarile necesare.

Google modifica des algoritmii de cautare care tin cont mai ales de relevanta informatiei si de "prospetimea" ei. Cu noua schimbare, cei care nu isi adapteaza site-urile pentru dispozitivele mobile au mult de pierdut fiindca ar putea cadea pozitii bune in lista afisata de Google. Dat fiind ca foarte multi nu se uita decat in primele 4-5 rezultate afisate, iesirea din aceste pozitii doar din cauza site-ului neadaptat poate fi o mare problema ce duce la scaderea traficului pe site.

Schimbarea, desi anuntata din timp si argumentata bine, va afecta companiile mici care nu si-au adaptat site-urile. Va fi o schimbare apocaliptica ce poate afecta milioane de oameni, e de parere Itai Sadan, sef al unei companii care creeaza site-uri web. El spune ca cei mai afectati vor fi cei care nu stiau de aceasta schimbare si vor afla de ea intr-un mod extrem de neplacut: din datele de trafic care vor fi in scadere.

Modificarea este o dovada ca acum, pentru Google va conta nu doar relevanta si calitatea continutului, ci si cat de usor este de citit acel continut.