Compania americana Vonino, reprezentata in Romania prin distribuitorul Advanced Technologies, estimeaza ca romanii vor cumpara in acest an trei milioane de smartphone-uri din toate marcile si peste 800.000 de tablete. Vonino estimeaza o cota de peste 3% la smartphone-uri si de 18-20% la tablete, compania avand o notorietate redusa in randul publicului larg, deoarece vinde preponderent prin operatorii mobili.

Infografic VoninoFoto: Vonino

Vonino activeaza pe segmentul Entry, cel in care se fac volume importante si unde preturile sunt mult sub media pietei, existand si tablete la sub 400 lei si smartphone-uri la sub 500 lei. Cele mai scumpe terminale Vonino se apropie de 1.000 lei.

"Estimam o crestere a pietei de smartphone-uri spre 3 milioane de unitati in 2015, iar Vonino este de-abia la inceput cu intrarea pe aceasta piata. Avem in vedere o cota de piata intre 3 si 7%, in functie de cum va fi primita gama de telefoane", a spus pentru HotNews.ro, Dragos Vasile, director executiv Vonino Romania.

Mult mai bine sta compania la tablete, vanzarile sale crescand cu 30% in primul trimestru, in contextul in care Vonino a avut o prezenta scazuta in prima parte din 2014.

"In acest an ne asteptam la o stagnare a pietei totale a tabletelor, in jurul a 800.000 – 850.000 de unitati, dar la o crestere a cotei noastre de piata, avand ca obiectiv o cota de 18-20%, fata de 15% anul trecut. Cresterea se va realiza prin gama de business, unde tocmai am lansat, in parteneriat cu Orange, o tableta cu sistem de operare Windows. Urmeaza si alte produse in gama de business, precum si update-ul gamei “affordable”, de la comunicatia 3G la 4G", spune Dragos Vasile.

Compania promitea in toamna lui 2014 ca va aduce un smartwatch, insa lansarea nu s-a produs si nu se stie cand se va intampla. "Smartwatch-ul Vonino este deja lansat in alte tari unde este prezent brandul, insa volumul de productie este limitat si, din pacate, inca nu a venit si randul Romaniei. Noi suntem inca in discutii cu operatorii din Romania pentru conceperea unui parteneriat pe acest produs si vom urgenta aducerea lui in momentul in care vom avea un proiect solid", spune reprezentantul companiei.

Vonino este foarte putin cunoscuta fiindca terminalele se vand mai ales prin operatori si mai putin direct in retail. Compania spune insa ca lucreaza la cresterea notorietatii, avand doua reclame TV, in parteneriat cu operatorii de telefonie mobila, o campanie outdoor, o campanie radio si prezenta in cataloagele si newsletter-ele partenerilor de business.

Cum va merge business-ul in 2015? "Cu toate ca am inceput foarte bine anul 2015, ne asteptam ca, pe perioada de vara, vanzarile tabletelor sa stagneze, ca numar de bucati, si chiar sa scada in valoare. In privinta zonei de smartphone, unde, pana acum nu am generat volume insemnate, ne asteptam la o crestere. In functie de succesul gamei de telefoane, vom putea sa determinam si cresterea cifrei de afaceri pe anul 2015, care va depasi 15 milioane euro", spune Vasile.

Vonino Corporation a fost infiintata in anul 2009 si a inceput cu o gama restransa de produse, precum cabluri TV si cabluri de date pentru telefoanele mobile, pana la casti cu microfon.

Apoi au trecut la produse electronice precum MP3 playere DVD playere si GPS-uri toate trei lansate pe piata dupa 6 luni de la data infiintarii companiei.

Apoi compania a lansat sub brand propriu si smartphone-uri si tablete, dar si accesorii pentru ele.

De unde vine Vonino si unde sunt fabricate dispozitivele? Tabletele au doua componente importante: componenta hardware, care e fabricata in China, si componenta software, care este dezvoltata in Statele Unite si Cipru.