In primavara, inaintea lansarii Apple Watch, marea intrebare era daca va fi un succes sau daca va da gres. La trei luni de la lansare este devreme sa tragem concluzii, insa majoritatea semnelor arata ca ceasul nu a avut un succes rasunator de vanzari, previziunile analistilor avand variatii uriase: intre 2 si 5 milioane ceasuri vandute pana acum. Se pare ca ceasul i-a dezqamagit pe o parte dintre fanii tehnologiei si este sigur ca a fost primit de public cu mult mai putina caldura decat iPad-ul in 2010. In Romania ceasul costa de la circa 2.100 lei.

Apple WatchFoto: Apple

Financial Times scrie ca cel mai asteptat produs Apple din ultimii cinci ani nu a fost primit cu entuziasmul cu care a fost primit iPad-ul. In lipsa unor cifre oficiale Apple, analistii nu pot decat face estimari, insa aceste estimari variaza enorm: intre doua si cinci milioane de ceasuri vandute pana acum.

Era de asteptat ca primele trei luni sa vina cu un raspuns la intrebarea: este ceasul un succes sau un esec, dar acest lucru nu s-a intamplat. Prognozele de vanzari pentru intreg anul raman si ele extrem de variate: intre 10 si 30 de milioane de unitati, iar unii analistii au admis ca au fost prea increzatori si isi reduc prognozele pentru device-ul Apple.

Este clar ca in piata se simte mult mai putin nevoia unui smartwatch,. fata de situatia de la lansarea iPad, cand tableta chiar a acoperit o crerere existenta in piata. O explicatie tine si de faptul ca review-urile au fost diverse si procentul celor elogioase nu a fost atat de mare precum la iPad. Oameni care si-au luat entuziasti ceasul inca din primele zile au ajuns sa se sature de el fie fiindca nu l-au considerat util, fie pentru ca nu s-au obisnuit cu interfata.

Apoi se pare ca numarul celor veniti sa testeze produsul in magazine ar fi fost mai mic decat cel asteptat, insa acfeste date nu pot fi 100% verificate. In plus, ca si in cazul altor produse noi, exista o doza mare de scepticism, astfel ca unii aleg sa nu isi ia prima generatie, stiind ca a doua trebuie sa repare o parte dintre aspectele care au dezamagit la actualul ceas.

Un studiu arata ca Apple Watch a fost mai bine primit de oamenii obisnuiti, cei care nu sunt fani inraiti ai tehnologiei, in timp ce asa-numitii early-adopters. impatimitii tehnologiei care isi cumpara rapid cele mai noi gadget-uri, au fost dezamagiti