In trimestrul trecut, vanzarile de dispozitive "la purtator", asa-numitele "wearables" au depasit 18 milioane unitati, de trei ori mai mult decat in Q2 2014, arata cele mai noi date IDC. Fitbit si Apple au aproape jumatate dintr-o piata formata din doua segmente: ceasurile inteligente (mai scumpe si cu diverse caracteristici) si "bratarile" de fitness (ceva mai simple si mai ieftine). Interesant e ca Samsung este pe cinci, cu numai 600.000 de unitati.

Piata dispozitivelor purtabileFoto: IDC

Datele IDC arata ca trimestrul trecut s-au vandut 18,1 milioane de "wearables", fata de 5,6 milioane in Q2 2014. Fitbit si-a gasit 4,4 milioane clienti, Apple 3,6 milioane, iar Xiaomi, 3,1 milioane. In top 5 au mai intrat Garmin si Samsung.

Strategia Fitbit, de a-si marketa bratarile strict pentru cei care vor sa faca sport, s-a dovedit extrem de buna, in opozitie cu alte companii care au insistat pe faptul ca "purtabilele" pot fi un fel de mini-smartphone-uri.

Apple a fost sub Fitbit ca volum de dispozitive vandute, insa va trece pe primul loc in trimestrele viitoare. in plus, pretul mediu al unui ceas Apple este mult peste dispozitivele mai simple ale Fitbit.

Pe locul trei s-a situat Xiaomi care a livrat peste 3 milioane de bratari, atuul fiind legat de preturile extrem de mici care au convins cumparatorii chinezi. Pe locul patru s-a situat Garmin, care s-a prezentat in piata cu dispozitive gandite pentru cei care fac intens sporturi precum alergare, ciclism si inot).

Samsung a vandut 600.000 de dispozitive, cu 200.000 mai putine decat in Q2 2014, un minus fiind faptul ca multe dintre ceasuri nu sunt compatibile decat cu smartphone-uri ale companiei, fapt ce reduce publicul tinta.

Locurile sase si sapte au fost ocupate de Huawei si Jawbone.