Din cand in cand apar studii care spun ca Facebook este in cadere libera si ca alte retele vin sa ii ia locul, dar lucrurile nu stau deloc asa. E de asteptat ca reteaua sa anunte cele mai bune rezultate financiare din istorie si, desi in tarile dezvoltate Facebook nu mai creste puternic, exista locuri unde veniturile companiei vor avansa puternic. The Telegraph explica de ce Facebook simte nevoia sa-si faca publicitate si de ce reteaua cu 1,5 miliarde de useri mai are multe de spus.

HotNews.roFoto: Hotnews

In Europa de Vest, SUA si Canada majoritatea adultilor au cont de Facebook, insa nici in randul adolescentilor lucrurile nu stau rau deloc. Insa un studiu facut in randul tinerilor din SUA a aratat ca Facebook nu mai este "cool" in ochii lor, fiindca sunt ingramadite in retea pea multe elemente, reclamele au devenit enervante, iar pe "wall" apar o multime de postari de la oameni de care user-ului nu ii pasa. Snapchat are o imagine mai buna in randul tinerilor, la fel si Instagram (preluata de Facebook pentru 19 miliarde dolari).

Insa desi tot mai multi spun ca Facebook este un loc tot mai putin interesant, e de asteptat ca in aceasta saptamana compania sa anunte rezultate extrem de bune: afaceri de 4,4 miliarde dolari triemstrul trecut, profit de 1,4 miliarde dolari si depasirea pragului de 1,5 miliarde useri.

In medie, numarul de useri a crescut cu 5 milioane/saptamana in ultimii ani si reteaua se bazeaza tot mai mult pe tarile in curs de dezvoltare din Africa, America Latina si Asia unde a lansat si initiativa internet.org prin care net-ul ajunge la oameni cu venituri foarte mici. Pentru multi de acolo, primul contact cu internetul se face pe smartphone-uri ultra low-cost si Facebook este prima aplicatie cu care oamenii iau contact.

Ca acolo este loc urias de crestere o arata si cifrele ce indica venitul mediu/user in Q2 2015. Facebook a obtinut in medie 9,3 dolari/user in SUA si Canada, 3,3 dolari in Europa si 1,2 dolari in regiunea Asia-Pacific. In restul lumii media a fost de 0,9 dolari, iar media mondiala a fost de 2,76 dolari/user.

Asadar marea miza tine de regiunile unde ponderea este inca redusa, aceasta urmand sa poata ajunge sa aduca venituri importante in viitor.

Cum a evoluat cifra de afaceri Facebook:

2014: 12,46 miliarde dolari

2013: 7,87 miliarde dolari

2012 5,09 miliarde dolari

2011: 3,71 miliarde dolari

Venitul net al Facebook

2014: 2,94 miliarde dolari

2013: 1,5 miliarde dolari

2012: 5,3 milioane dolari

2011: 1 miliard dolari