eMAG are asteptari foarte mari de la ziua de Black Friday, sperand sa vanda 650.000 de produse in valoare de peste 200 milioane lei. Compania admite ca anul trecut livrarea a durat peste sase zile la 10% dintre comenzi, iar unii nu au primit produsele nici dupa o luna. In 2015 eMAG a inceput inca din aprilie discutiile cu curierii si angajeaza 400 de oameni doar pentru a gestiona activitatile de Black Friday. Compania va vinde diverse, de la autoturisme si scutere, pana la tigai si lopeti, dar promite si noi produse surpriza.

Depozit eMAGFoto: eMAG

eMAG va tine Black Friday pe 20 noiembrie, cu o saptamana inainte de data din SUA. S-a ales data de 20 noiembrie pentru ca majoritatea clientilor sa isi primeasca pana la 1 decembrie produsele, mai ales ca in perioada Zilei Nationale nici curierii nu lucreaza si multi clienti sunt in vacanta. eMAG promite ca va livra intre 21 si 29 noiembrie.

Black Friday va incepe dimineata, insa ora nu a fost comunicata (anul trecut a inceput putin dupa ora 6.00). Smartphone-ul este produsul care se va regasi cel mai mult in oferta (60.000 de unitati), televizoarele fiind pe locul secund la volume in categoria electronice, (17.000 unitati). Printre altele vor fi in oferta 8.000 de anvelope, 5.000 de saltele si cate 3.000 de tigai si lopeti.

Seful eMAG admite ca lucrurile nu au mers excelent in 2014.

"Pentru unii clienti am dat-o in bara si nu am livrat in sase zile. Pentru 10% din clienti nu am respectat promisiunea si de fapt unii nu si-au primit produsele nici pana la Craciun", spune seful companiei care promite ca anul acesta nu se va mai intampla asta.

Discutiile cu furnizorii au inceput acum noua luni, iar cele cu companiile de curierat, acum sase luni. eMAG a avut 100 de oameni care au negociat reducerile cu furnizorii care au adus si ei o parte din bugetele investite in total in reduceri. eMAG promite ca jumatate din produsele listate vor fi la pret redus. Compania promite reduceri medii de 35%.

Compania estimeaza ca va vinde de peste 205 milioane lei de Black Friday, ceea ce inseamna cam o zecime din vanzarile anuale ale eMAG. Ca si numar de produse, anul trecut a vandut 500.000, iar anul acesta asteptarea este sa se treaca de 650.000.

Seful eMAG spune ca reducerile afisate sunt "pe bune", adaugand ca oamenii si-au format o perceptie gresita si din cauza ca eMAG nu a explicat bine cum se formeaza pretul si nici nu a reactionat repede cand au aparut o serie de print screen-uri sau informatii negative.

Stanciu spune ca produsele intra pe piata cu pretul de lansare sau cel recomandat de producator si apoi exista diverse campanii de reducere, dupa terminarea carora pretul creste. Preturile unui produs variaza mult. El mai spune ca ar fi extrem de complicat ca la fiecare produs sa se puna un tabel cu istoria evolutiei pretului fiindca aproape niciun site nu are asa ceva si daca ar fi, clientul ar vrea sa stie si de ce pretul a variat mult, lucru greu de explicat pentru fiecare produs in parte. "Nu ne jucam intentionat cu chestia asta fiindca am pune brandul in pericol. Nu am face asta fiindca suntem intr-un business online si suntem in camp deschis".

Interesant este cei de la eMAG au avut cateva discutii despre schimbarea numelui de Black Friday, dat fiind ca s-au intamplat atat de multe nenorociri in lume. Compania a comunicat mai putin si mai tarziu in media si in online si s-a discutat chiar si daca sa se tina evenimentul. "Oamenii vor un eveniment de shopping. daca e o asociere cu evenimentele negative clientii inteleg ca e o intamplare (...) Chiar si aceasta conferinta a fost amananta cu o saptamana si am amanat pe cat am putut comunicarea (...) Ar fi fost insa foarte greu sa renuntam la tot, dar presa vorbeste demult de Black Friday si, daca noi i-am fi spus Hope Friday sau White Friday sau altfel, toata lumea ar fi vorbit tot despre Black Friday", spune Stanciu

Seful eMAG estimeaza ca in toata piata romaneasca de retail vanzarile de Black Friday vor totaliza un miliard de lei.

eMAG anuntase in vara ca va cumpara retailerul Fashion Days, ce are operatiuni in sapte tari, iar acum doua saptamani tranzactia a primit acordul consiliului concurentei in trei tari. eMAG a mutat sediul Fashion Days din Elvetia, in Romania si a inceput sa includa produsele site-ul ui in marketplace-ul eMAG. Va dura insa cateva luni pana cand toate produsele vor fi listate, fiindca trebuie acord de la vendori.

Compania estimeaza ca va termina anul cu afaceri de peste 450 milioane euro (din care 360 mil. euro in tara), numarul de angajati fiind de peste 2.000. In a doua jumatate a anului viitor se va lansa eMAG Polonia, iar in Bulgaria si Ungaria compania are business-uri in putermica dezvoltare, cu cifre anuale de vanzari de 45 milioane euro, respectiv 44 milioane euro.

Nu sunt planuri de lansare a unor categorii cu totul noi, pentru ca exista aproape toate pe eMAG, insa ar fi loc in subcategorii (de exemplu instrumente muzicale sau anticariat), mai spune seful companiei.