​In trimestrul trecuit s-au vandut pe plan mondial 21 de milioane de dispozitive "purtabile", de trei ori mai multe decat in al treilea trimestru din 2014. Segmentul ramane de nisa, insa creste puternic, in special datorita pietei chineze, arata datele IDC. Fitbit este liderul pietei, Apple a livrat aproape 4 milioane de unitati, iar Samsung nu a prins top cinci, avand livrari de 600.000 de unitati.

Livrarile de purtabile in Q3 2015Foto: IDC

Datele IDC arata ca Fitbit are 21% din piata totala, Apple are 19%, iar Xiaomi, 17%. Pe locul patru este Garmin, cu 4%, iar pe cinci este un producator necunoscut in afara Chinei, BBK.

IDC noteaza ca segmentul creste mai ales in China, unde sunt la moda si smartwatch-urile pentru copii si unde preturile tuturor terminalelor sunt foarta mici.

Exista doua mari categorii de "purtabile": ceasurile inteligente si bratarile si ceasurile de fitness. IDC noteaza ca cele doua categorii nu se canibalizeaza, existand diferente de pret, dar si de profil al publicului.

La smartwatch-urile clasice producatorii insista pe caracteristicile legate de sincronizarea cu smartphone-ul si livrarea de notificari, in timp ce categoria cealalta, a dispozitivelor pentru pasionatii de sport, insista pe diversii indicatori de masurare a activitatilor sportive.