Un procesator de plati online din SUA, Dwolla, a fost amendat cu 100.000 de dolari de o agentie guvernamentala americana, pe motiv ca sistemele sale de aparare in fata atacurilor infirmatice au deficiente. Este prima amenda aplicata de agentia americana CFPB si este un semn ca autoritatile sunt tot mai atente la sistemele de plati online, in contextul in care atacurile informatice risca sa faca tot mai multe victime. Compania amendata nu a fost tinta vreunui atac informatic de proportii.

DwollaFoto: -

Financial Times scrie ca agentia Consumer Financial Protection Bureau a dat prima amenda pe motiv ca Dwolla si-a indus in eroare clientii in legatura cu riscurile ce pot aparea daca folosesc serviciile companiei.

Dwolla s-a infiintat in 2010, are peste 650.000 de utilizatori si transferurile zilnice sunt in medie de 5 milioane dolari. Compania stocheaza date esentiale, cum ar fi numere de cont si echivalentul american al CNP-ului, insa autoritatea care a amendat compania spune ca practicile legate de securitate lasa mult de dorit.

CFPB spune ca, desi compania a spus ca informatiile sunt stocate in deplina siguranta, o parte dintre aceste date ultra-sensibile nu au fost criptate.

Dwolla spune ca in cei cinci ani de functionare nu a fost detectat vreun atac care sa fi pus datele in pericol si adauga ca nu au existat nici plangeri.

Amenda este un semn ca autoritatile se intereseaza tot mai mult de companiile care activeaza in segmentul financiar, fiindca aceste companii lucreaza cu date sensibile. E de asteptat ca si alte firme sa fie investigate si amendate.