​Sunt mai bine de opt ani de cand se zvoneste ca diverse companii mari ar vrea sa cumpere Yahoo, gigantul online care acum zece ani avea internetul la picioare, iar in prezent este in declin. In ultimele luni au revenit zvonurile despre Yahoo si eventuala vanzare a intregii companii sau a diviziei de internet. Cel mai recent zvon arata ca proprietarul ziarului britanic Daily Mail ar fi interesat de Yahoo, insa in lupta ar fi si uriasa companie de internet Verizon. Intr-o analiza, BBC arata de ce Yahoo este inca o tinta interesanta.

Logo YahooFoto: Flickr

Yahoo si-a pierdut foarte multi dintre utilizatori, mai ales ca Gmail a devenit clientul de mail cel mai des folosit, iar Facebook Messenger a inlocuit pentru multa lume celebrul Messenger al Yahoo care nu functiona grozav pe smartphone.

Insa in SUA, Yahoo are peste 200 de milioane de useri, nefiind departe de Google si Facebook si unul din patru americani citeste stirile Yahoo sau rubrica sportiva de pe site. Astfel, fara exagerare se poate spune ca in America Yahoo! este o forta, fiind a treia cea mai populara platforma de internet.

Un alt aspect important este ca Yahoo detine 6.000 de brevete care, conform unui articol recent din New York Post, ar valora patru miliarde dolari. Un alt aspect atragator ar fi Index, un asistent virtual de cautare online actionat prin voce, asistent care a ajuns la performante excelente, devenind astfel extrem de interesant pentru o eventuala achizitie.

Yahoo mai detine si platforma de blogging Tumblr si site-ul foto Flickr, ambele cunoscute si apreciate mai ales in SUA. Marea problema este ca, desi in America Yahoo are vizibilitate si utilizatori, veniturile din publicitate sunt extrem de mici comparativ cu rivalii.

O explicatie pentru veniturile mici este legata de strategia de afaceri si mai ales de faptul ca Facebook si Google stiu mult mai multe despre useri si pot monetiza mult mai bine din publicitate si fiindca utilizatorii trebuie sa se autentifice. La Yahoo, o multime de lucruri pot fi vazute fara log-in si compania pierde. Google si Facebook au multe date despre useri si pot sa le livreze publicitate mult mai bine tintita.

Legat de cel mai nou zvon, cum ca Daily Mail ar putea cumpara Yahoo, BBC noteaza ca nu este nimic sigur, insa adauga ca pentru Daily Mail & General Trust ar fi o achizitie extrem de utila care ar creste enorm prezenta grupului media britanic in SUA.

Insa pare ca mai mari sanse ar avea gigantul telecom amwrican Verizon, care anul trecut a cumparat AOL cu peste 4,4 miliarde dolari. Verizon vrea sa isi diversifice si pe mai departe portofoliul si, cumparand Yahoo, poate deveni o forta la capitolul publicitate.

Dat fiind ca valoarea Yahoo a scazut puternic in utlimii ani, Verizon ar putea spera sa cumpere compania la o suma foarte convenabila.