De ce ar vrea cineva sa cumpere Yahoo?
Yahoo si-a pierdut foarte multi dintre utilizatori, mai ales ca Gmail a devenit clientul de mail cel mai des folosit, iar Facebook Messenger a inlocuit pentru multa lume celebrul Messenger al Yahoo care nu functiona grozav pe smartphone.
Insa in SUA, Yahoo are peste 200 de milioane de useri, nefiind departe de Google si Facebook si unul din patru americani citeste stirile Yahoo sau rubrica sportiva de pe site. Astfel, fara exagerare se poate spune ca in America Yahoo! este o forta, fiind a treia cea mai populara platforma de internet.
Un alt aspect important este ca Yahoo detine 6.000 de brevete care, conform unui articol recent din New York Post, ar valora patru miliarde dolari. Un alt aspect atragator ar fi Index, un asistent virtual de cautare online actionat prin voce, asistent care a ajuns la performante excelente, devenind astfel extrem de interesant pentru o eventuala achizitie.
Yahoo mai detine si platforma de blogging Tumblr si site-ul foto Flickr, ambele cunoscute si apreciate mai ales in SUA. Marea problema este ca, desi in America Yahoo are vizibilitate si utilizatori, veniturile din publicitate sunt extrem de mici comparativ cu rivalii.
O explicatie pentru veniturile mici este legata de strategia de afaceri si mai ales de faptul ca Facebook si Google stiu mult mai multe despre useri si pot monetiza mult mai bine din publicitate si fiindca utilizatorii trebuie sa se autentifice. La Yahoo, o multime de lucruri pot fi vazute fara log-in si compania pierde. Google si Facebook au multe date despre useri si pot sa le livreze publicitate mult mai bine tintita.
Legat de cel mai nou zvon, cum ca Daily Mail ar putea cumpara Yahoo, BBC noteaza ca nu este nimic sigur, insa adauga ca pentru Daily Mail & General Trust ar fi o achizitie extrem de utila care ar creste enorm prezenta grupului media britanic in SUA.
Insa pare ca mai mari sanse ar avea gigantul telecom amwrican Verizon, care anul trecut a cumparat AOL cu peste 4,4 miliarde dolari. Verizon vrea sa isi diversifice si pe mai departe portofoliul si, cumparand Yahoo, poate deveni o forta la capitolul publicitate.
Dat fiind ca valoarea Yahoo a scazut puternic in utlimii ani, Verizon ar putea spera sa cumpere compania la o suma foarte convenabila.

FOTOGALERIE O frumoasă casă de lângă biserica Sfântul Iosif din București a fost pusă la pământ / Autorizația a fost dată în 2019 de Primăria Capitalei
Coronavirus în România: Aproape 4.000 de cazuri noi în ultima zi / 81 decese, 985 persoane în stare gravă
Primăria Capitalei a plătit circa 40 milioane lei pentru Asociațiile de Dezvoltare Intercomunitară înființate de administrația Firea pentru ”îmbunătățirea” serviciilor publice în București-Ilfov și delegarea lor către companiile municipale
În ce situații ar trebui ministrul să-și delege atribuțiile / Cîțu: Când nu poți să ajungi la ședința de Guvern / Orban: Nu e corect ca un ministru chiar să nu mai semneze
ANALIZĂ Cât de pline sunt parcările Primăriei Capitalei după creșterea tarifului la 10 lei/oră și ce cheltuieli cu salariile vs încasări a însemnat transferul serviciului la compania municipală
Noi reglementari ale ANRE pentru schimbarea furnizorului de energie: Consumatorii casnici vor trebui să comunice indexul / Ofertele trebuie să arate din ce este compus prețul
In rest Yahoo din pacate a fost mereu in contra timp cu tehnologia. Faptul ca nu exista pe mobil si aplicatiile pe care le au sunt in urma rau de tot ca user experience i-a facut sa nu fie cool.
Ca utilizator mi se pare foarte bine ca pot accesa content fara sa-mi dau toate datele.