Consiliul Concurentei din Bulgaria a amendat retailerul eMAG cu 4,66 milioane leva (2,6 milioane dolari) din cauza ca unele campanii promotionale induc clientii in eroare, scrie seenews. Totul a pornit de la acuzatiile unui magazin local concurent care s-a plans ca la unele produse preturile pe eMAG au crescut inainte de inceperea campaniei de reducere. Autoritatile bulgare au amendat si doua companii ce au luat parte la campaniile eMAG si a deschis o investigatie si asupra filialei Fashion Days detinuta de eMAG, tema fiind campania de Paste. UPDATE eMAG a trimis HotNews.ro clarificari, explicand la ce situatii se refera sanctiunile si subliniind ca autoritatile bulgare au respins o buna parte dintre acuzatiile magazinului online care a depus plangerea.

eMAG.bgFoto: eMAG

Autoritatile de la Sofia au amendat Dante International, care detine brand-ul eMAG, totul pornind de la plangerea unui magazin rival store.bg care a atras atentia ca eMAG si-ar fi indus clientii in eroare in cateva campanii promotionale din 2014 si 2015 pe tema reducerilor reale.

La una dintre campanii preturile unor produse ar fi crescut cu putin timp ca acestea sa fie reduse cu 70%. Site-ul bulgar Novinite scrie ca problemele sunt legate de campanii precum Black Friday si Crazy Days. UPDATE eMAG spune ca aceste acuzatii au venit de la competitorul bulgar si au fost respinse de KZK

eMAG spune ca decizia nu are nicio baza legala, o va contesta si se va adresa si Comisiei Europene pe aceasta problema.

Doua edituri din Bulgaria ce au fost parte a campaniilor eMAG au fost amendate in total cu 350.000 de leva. Cele doua companii au spus insa ca nu iau parte la procesul organizational al campaniilor eMAG.

Compania romaneasca primise pana acum amenzi de 900.000 lev in Bulgaria.

eMAG a trimis HotNews.ro clarificari in legatura cu acuzatiile

Declaratia privind procentul reducerilor face parte din acuzatia formulata de competitorul eMAG, store.bg si a fost respinsa de Consiliul Concurentei din Bulgaria, KZK.

De asemenea, KZK a respins si acuzatia competitorului conform careia unele produse cu reducere nu se gaseau pe site. Amenda nu se refera la aceste doua situatii reclamate de competitor si respinse de KZK

Sanctiunea priveste alte situatii:

Primul motiv este ca si in Bulgaria oferim 30 de zile perioada de retur, in vreme ce standard sunt 14 zile, iar eMAG a fost sanctionat pentru ca a comunicat clientilor ca beneficiaza de "perioada dubla" de retur si nu literal 30 de zile.

Al doilea subiect a fost ca am spus in promovarea unui eveniment de vanzari "Cea mai simpla cale de a comanda. Milioane de motive sa fii fericit" interpretarea lor fiind ca duce cu gandul milioane de produse pe site, iar eMAG nu are inca milioane de produse listate in Bulgaria.