​Apple a anuntat miercuri un set de schimbari importante in magazinul de aplicatii App Store, modul in care Apple partajeaza veniturile cu dezvoltatorii urmand a fi mai favorabil acestora din urma. Modificarile vor permite dezvoltatorilor sa isi plaseze reclame in rezultatele cautarii. Pe App Store sunt 1,5 milioane de aplicatii si, in medie, se adauga 14.000 in fiecare saptamana. Problema este insa ca userii instaleaza in medie tot mai putine aplicatii, iar companiile mici nu prea sunt vizibile.

Intr-un magazin AppleFoto: Hotnews

In prezent, Apple retine 30% din veniturile obtinute de dezvoltatorii care au pe magazinul online aplicatii contra-cost. De saptamana viitoare ponderea retinuta de Apple va scadea la 15% pentru aplicatiile la care userii respectivi platesc abonament de cel putin un an.

Strategia gandita de Apple va permite unui numar tot mai mare de dezvoltatori sa propuna abonamente clientilor pentru diverse tipuri de aplicatii, inclusiv jocuri. Apple va permite celor care au aplicatii pe App Store sa isi moduleze tarifele in functie de piata unde activeaza, obiectivul fiind ca dezvoltatorii sa fie motivati sa creeze mai mult si sa vanda mai mult.

Fata de Google Play, pe App Store utilizatorii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru aplicatii, iar Apple se bazeaza pe asta cand aplica modificarile. Insa au trecut vremurile in care userii descarcau zeci de aplicatii saptamanal, astfel ca va fi din ce in ce mai greu ca oamenii sa fie convinsi sa descarce in numar mare aplicatii platite.

Apple va afisa si publicitate alaturi de rezultatele cautarilor dupa aplicatii in App Store, noutatea fiind pentru moment valabila in SUA.

Schimbarile vin si ca urmare a nemultumirilor exprimate de dezvoltatori, in special de companiile mici care sunt suparate de faptul ca App Store a devenit atat de aglomerat si dominat de companiile foarte mari, incat soft-urile create de companii mici nu prea mai ajung sa fie gasite de potentiali consumatori.

Datele companiei de analiza Sensor Tower arata ca cele mai mari companii obtin venituri extrem de mari, mai exact 1% dintre publisheri au obtinut 94% din veniturile totale ale App Store, astfel ca ceilalti 99% dintre publisheri au trebuit sa se multumeasca cu sase procente.

O alta nemultumire tine de faptul ca dureaza mult pana cand o aplicatie este aprobata, uneori fiind vorba de mai mult de o saptamana intre depunerea cererii si momentul in care aplicatia este publica. Apple spune ca intervalul de aprobare este acum de sub 24 de ore.

Surse: Reuters, AFP