​Nintendo este aproape de incheierea primului mare parteneriat comercial pentru Pokemon Go, jocul care a innebunit lumea in ultimele doua saptamani. Toate cele 3.000 de restaurante McDonald’s din Japonia vor figura pe hartile din joc si vor fi arene virtuale unde pasionatii isi vor putea pune pokemonii la lupta. Modelul de business va fi extins in toate tarile, iar barurile, restaurantele sau magazinele care sunt dispuse sa plateasca vor figura in joc si pot avea de castigat de pe urma faptului ca jucatorii vor veni in acele locuri.

Pokemon Go pe iOS si AndroidFoto: Hotnews

Pokemon Go s-a lansat in 35 de tari, insa nu si in Japonia, tara unde "monstrii de buzunar" au luat nastere in 1995. Forumurile japoneze, citate de Guardian, scriu ca jocul nu a fost lansat fiindca se lucreaza la servere, anticipandu-se o solicitare uriasa, dar si fiindca s-a pus la punct un parteneriat special.

Toate restaurantele McDonald’s din Japonia vor fi incluse pe hartile din joc si vor fi arene (gyms) unde jucatorii isi pot pune pokemonii la lupta si pot castiga bani virtuali. Nu se stie inca daca toate vor fi arene sau unele restaurante vor fi "Poke Stops", locuri de unde jucatorii pot culege mingiile cu care pokemonii pot fi capturati.

Creatorii Pokemon Go spera ca pot extinde modelul de business in toate tarile unde jocul este lansat. Diversele business-uri platesc pentru a fi incluse in joc si pot, in consecinta, sa-si creasca veniturile fiindca jucatorii de Pokemon vin in locurile respective.

In prezent unele baruri si restaurante cumpara optiunea numita "lure module" prin care pentru o perioada limitata de timp in acea zona apar multi pokemoni, iar jucatorii sunt atrasi catre acel loc.

Daca jocul va continua sa fie un succes, unii antreprenori ar putea decide ca o parte din bugetul de marketing si publicitate merita sa fie dedicata promovarii pe Pokemon Go.